Divendres, 9 de gener a les 20:00. Auditori de Peguera

Preu: 15 euros. Reserves 971139181 (matí) 971139207 (horabaixa) Per email a: cultura@calvia.com
euroclassics4@gmail.com

Divendres, 16 de gener a les 20:00. Teatre Xesc Forteza
Dissabte, 17 de gener a les 18:00.  Teatre Xesc Forteza

Preu: 15 euros. Venda anticipada d’entrades:  a www.giglon.com  i (llevat de festius) al Punt d’Informació del Centre Històric c/ Almudaina, 9A (matins de dilluns a divendres de 9:30- 13:30) i al  Mar i Terra  Espai de Cultura c/ Sant Magi, 91 (tardes de dimarts a divendres de 18:30-21:00).
Preus per a grups de 10 o més persones: 11 €
Per gaudir d’aquest descompte, s’ha de fer una reserva prèvia trucant a l’oficina del Xesc Forteza 971710986 de 9 a 14 hs. (de dilluns a divendres, llevat de festius).
Una vegada feta la reserva, se podrà retirar als punts de venda anticipada (al PICH c/ AlmudaÏna, 9 (de dilluns a divendres de 9,30 a 13,30) i al MITEC c/ Sant Magí, 91 (de dimarts a divendres de 18,30 a 21,00). La reserva s’ha de retirar 24 hs abans del concert.
Venda general d’entrades: a Taquilla del Xesc Forteza (1h abans de començar)
MÉS INFORMACIÓ: cultura.palma.es i 010
Tot clàssic (Carrer de la missió, 2. Tel. 971713369) 

Don Giovanni, òpera amb piano
Don Giovanni – Rodrigo Alvarez
Leporello – Josep Vives Ferrer
Donna Anna – Maia Planas
Don Ottavio – Antoni Lliteres
Donna Elvira – Marga Mateu
Zerlina – Irene Mas Salom
Masetto – Guillem Batllori Pagès
Commendatore – Andreu Angel Llamas Fuentes
Piano i director musical – Francesc Blanco Sánchez
Il.luminació – Alberto Cubillo

Ajudant de direcció – Pere Max
Directora d’escena – Aina Jagla

Don Giovanni, de W.A.Mozart, ens presenta el mite clàssic de Don Joan, inspiració de moltes obres literàries i teatrals. La nostra versió operística de petit format (on substituïm l’orquestra per un piano), pretén ser una fusió de gèneres, una “òpera teatral” que multipliqui les emocions mitjançant la unió dels recursos musicals i actorals.
L’ambientació en l’Andalusia profunda del segle XX, donarà pas a una posada en escena desvergonyida i potent, on els personatges fluiran moguts per l’instint animal, les passions humanes per damunt de la moral i una naturalitat que pretén captar l’atenció i
l’empatia de l’espectador i fer­lo pensar sobre la moralitat intrínseca a aquesta magnífica faula.

 

RODRIGO ÁLVAREZ, baríton
Llicenciat per l’Escola Superior de Cant de Madrid continua la seva formació becat per l’Escola Superior de Música Reina Sofia.
Destaquen produccions com Boris Godunov, Lohengrin, Turandot, Boheme, Carmen, Magnificat de Vivaldi, Requiem de Fauré entre d’altres, i sota les batutes dels mestres Hartmut Haenchen, Giovanni Antonini, Alberto Zedda i José María Moreno.
Ha interpretat el paper de Lord Sidney de “Il Viaggio a Reims” al Rossini Opera Festival a Pesaro, Itàlia, sota la batuta del mestre Alberto Zedda i Emilio Sagi; va ser seleccionat en el concurs Mirna Lacambra per interpretar el paper de Don Giovanni de Mozart, estrenada al teatre “La Faràndula” de Sabadell i ha actuat com a solista al Teatro Real de Madrid a les produccions Boris Godounov de Korsakov, Alceste de Händel i Lohengrin de Wagner. Ha participat com a solista a les òperes Carmen de Bizet (2012) i Tourandot de Puccini (2013 i 2014) organitzades pel Teatre Principal de Palma.
Ha realitzat nombrosos concerts com a solista, entre els quals destaquen obres com “Rèquiem” de W.A. Mozart, l’òpera “Acis i Galatea” de G.F. Haendel, cantates 147 i 67 de J.S. Bach, “Carmina Burana” de Carl Orff , ” Missa de la Coronació ” de WA Mozart, “Te Deum ” d’A. Bruckner, “Rèquiem” de Fauré o “Missa de Glòria” de Puccini.

JOSEP VIVES, baríton

Inicia els seus estudis de cant amb la Mezzosoprano Eulalia Salbanyà, ingresa al Conservatori professional de música i dansa de les Illes Balears. Es gradua amb el Baríton Enric Serra al conservatori Superior de Música del Liceu i finalitza la seva formació amb la soprano Ana Maria Sánchez.
Ha participat en òperes com La cerentola, Gianni Schicchi, The Medium, La cambiale di Matrimonio, Le astuzie femminili, Don Giovanni (Mozart), Don Giovanni (Gazaniga), L’Ivrogne Corrigé o Trouble in Tahiti entre altres obres com la sarsuela La Rosa del Azafrán. També ha participat com a solista o corista en obres sacres com el Rèquiem de Luigi Cherubin, la Misa per a tres veus de P. J. Canyellas, la Missa en DoM de Beethoven, Goyescas, Musica per el funeral de la Reina Maria de Purcel i l’Oratori de Nadal de J.S. Bach.
Entre els seus rols més destacats: “Fígaro” e “Il Conte d’ Almaviva” de Le Nozze di Figaro (Mozart), “Dandini” de La Cenerentola (Rossini), “Masetto” de Don Giovanni (Mozart), “Doctor Romualdo” de Le Astuzie Feminili (Cimarosa), “Gucio”, “Doctore Spinelloccio” y “Amantio di Nicolao” de Gianni Schicchi (Puccini), “Norton” de La Cambiale di Matrimonio (Rossini), “Biagio” de Don Giovanni (Gazzaniga) o “Mr. Gobineau” de The Medium (Menotti).

MAIA PLANAS, soprano

Nascuda a Palma de Mallorca, comença els seus estudis de cant amb Marisa Roca. Continua la seva formació a càrrec de la mezzosoprano Sylvia Corbacho. Obté el títol Professional de Cant pel Conservatori de Música i Dansa de les Illes Balears. Cursa estudis superiors de cant a la Hochschule für Musik Köln a Alemanya amb Edda Moser i Arthur Janzen.
Cal destacar la participació en produccios com el
Lobgesang de Mendelssohn, el Magnificat de Bach al Palau de la Música Catalana, la Missa Nelson de Haydn a l’Auditori Josep Carreres de Vilaseca, la Novena Simfonia de Beethoven al Teatre Grec de Barcelona així com el Messiah de Händel a Saint André (França).
Fou membre del grup vocal de la “Junge Kammeroper Köln” a Alemanya durant les temporades 2001 i 2002. Participa en les produccións del
Gran Teatre del Liceu per al públic familiar, “La Ventafoncs”, “Hansel i Gretel”, “La Primera Cançó” i la recent estrenada “Guillem Tell”. Ha participat com a solista a les òperes Carmen de Bizet (2012), Tourandot de Puccini (2013 i 2014) i Rigoletto de Verdi (2014) organitzades pel Teatre Principal de Palma.

 

ANTONI LLITERES, tenor

Neix a Artà. Allà inicia la seva formació musical, que continua anys més tard al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca amb Antoni Aragón i Joana Llabrés. Cursà el primer curs del Grau Superior al Conservatori del Liceu amb Eduard Giménez i acaba els estudis a Mallorca sota la tutoria de Josep Ribot.

També ha rebut classes de Carmen Bustamante, Marta Pujol, David Mason, Amelia Felle i Michelle Wegwart, entre d’altres.

Com a solista, des del 2010 forma part de l’agrupació Fet a casa que ofereix concerts lírics, ha participat al Festival de Música Clàssica de Puigpunyent i als concerts Els 3 tenors; ha interpretat també part de El Messies de Händel el (2011 i 2012) i el concert de Glòria el 2012, ambdós dirigits per Irina Capriles al Teatre Principal de Palma.
Així mateix, ha cantat la
Missa de la Coronació de Mozart dirigit per Felipe Aguirre, i ha col·laborat amb l’orquestra Ars Musicae de Bunyola durant l’estiu del 2012.

Ha participat com a solista a les òperes La Flauta Màgica de Mozart (2013) i Otello de Verdi (2014) organitzades pel Teatre Principal de Palma.

MARGA MATEU, soprano

Llicenciada a l’Escola Superior de Cant de Madrid amb el tenor Manuel Cid i la repertorista Paloma Camacho. Perfecciona la seva tècnica amb la mezzosoprano Alicia Nafé.

També obté la llicenciatura en magisteri musical.

Ha interpretat papers com el d’Annina a “La Traviatta” al Palau de la Música, Inés a “Il Trovatore”, de sacerdotisa a “Aida” al Teatre Principal de Palma i Catrina a la sarsuela “Cançó d’amor i de guerra”, de Véronique a “Le docteur Miracle” de Bizet i de Júpiter a “Júpiter i Semele”.

Ha participat com a solista en nombroses ocasions en la temporada de Sarsuela d’Andratx amb títols com La cort del Faraó, Gigantes y Cabezudos, La Revoltosa, La verbena de la Paloma, etc. I en nomrosos concerts amb obres com “El Sant Novici”, “Stabat Mater” de Pergolesi, “Misa de la Coronación” de Mozart, “Le astuzie femminili” amb la Banda Municipal de Palma.

Ha rebut classes de mestres com: Dolora Zajick, Cheryl Studer, Iliana Cotrubas, Alicia Nafé, Helen Donath, Sylvia Greenberg, Amelia Felle, Mario Melani, Carlos .
Chausson, Ramón Regidor, Sylvia Corbacho, J.M. Moreno, Joana Llabrés i los repertoristas Alejandro Zabala, David Aronson, Giulio Zappa, Ettore Pappadia i Jorge Robaina.

GUILLEM BATLLORI, baríton

Nascut a Palamós, diplomat en Magisteri Musical per la Universitat Ramon Llull l’any 2011. Inicia els seus estudis de piano al seu poble natal, amb la mestra Natalia Bannikova, i continua el Grau Professional al Conservatori Professional de Sabadell amb la mestra Mònica Buixó. L’any 2010 inicia en aquest mateix centre els estudis professionals de cant amb la mestra Elisenda Cabero. Actualment cursa el Grau Superior de Música en el Conservatori Superior de Música del Liceu amb la mestra Dolors Aldea, Marta Pujol i Alan Branch. Ha rebut consells de Carmen Bustamante, Mireia Pintó, Oriol Rosés, Elisenda Arquimbau, Esteve Gascón i David Hernández. L’any 2014 ha participat en el Barcelona Opera Studio amb l’òpera Cosí fan tutte, de W.A.Mozart, amb el rol de Don Alfonso. Al març de 2014 és seleccionat per participar en el projecte Òpera Jove amb la producció de l’òpera L’impresario in Angustie, de D.Chimarosa, amb els rols de Strabinio i Perizonio, amb funcions arreu de la província de Girona i al foyer del Gran Teatre del Liceu. L’any 2013 i 2014 ha format part del petit cor d’òpera de les òperes La fille du regiment i La Favorite, de G.Donizetti, produïdes pel mestre Roger Alier. Actualment també forma part del Cor Jove de l’Orfeó Català, i ha col·laborat amb altres cors de referència com Cor Madrigal, Coral Càrmina i ARSinNOVA cor de cambra. Ha format part de diversos projectes del Cor Jove dels Països Catalans, així com el primer projecte del Cor Jove Nacional de Catalunya l’any 2013.

IRENE MAS, soprano

Nascuda a Palma de Mallorca al 1989, obté el Grau Superior de violí al Conservatori Superior de les Illes Balears (juny 2012), el qual combina amb els estudis professionals de cant desde 2008 amb Antoni Aragón, finalitzant  amb Premi Extraordinari de Fi de Grau Professional a les especialitats de Cant i de Música de Cambra. Ha rebut classes de cant també d’ Amelia Felle, Carmen Bustamante, Dolors Aldea, Miguel Sola,  Sondra Rodvanovsky, Jordi Domènech, Nuria Rial, Ana Luisa Chova, Cindee Sanner, o Janet Perry. És galardonada amb la beca “Joves Promeses” que otorga la Fundació Ferrer-Salat, per estudiar al Conservatori  Superior del Liceu, on estudia amb Dolors Aldea i Marta Pujol.  Ha cantat Hansel i Gretel (E.Humperdinck), Le astuzzie femminile (D.Cimarosa), El arca de noé (B.Britten), Suor Angelica ( G.Puccini), La flauta màgica (W.A.Mozart), el Messies (G.F Handel), Beatus Vir (A.Vivaldi), Oratori de Nadal ( J.S.Bach), Stabat Mater(G.B.Pergolesi),Missa Brevis en Fa ( F.J.Haydn), Missa Minuit( M.A.Charpentier), Te Deum ( M.A.Charpentier) i la part solista de les obres corals: Requiem für mignon( R. Schumann), Ceremony of Carols( B.Britten), Missa en G major ( J.Cererols), Messe in A op 126( A.Rheinberger) entre d’altres. Ha realitzat nombrosos recitals de cant i música de cambra organitzats per distintes entitats, entre elles els “Amics de l’Òpera del Teatre Principal”. Ha format part des dels 4 anys dels distints cors Filials del Teatre Principal, participant per tant a un gran nombre d’òperes (La flauta màgica, Falstaff, Tosca, La Bohème, Turandot, Meffistofele, Carmen, La Traviata o  Il Trovatore) i espectacles teatrals ( Una nit de musicals, Òpera soiré, Leonci i Lena, Nicoleta i Aucassi o Una nit amb Schakespeare), entre ells  treballant també com a regidora d’escena a les produccions L’Heure Spagnole, Suor Angelica i La Bohème. Ha realitzat la gira de concerts del programa” Les 3 sopranos” organitzat per la productora Euroclàssics. Col.labora habitualment amb el Cor de la Catedral de Barcelona i es membre del Cor de Cambra “ La Xantria” especialitzat en música antiga i del Cor Jove de l’Orfeó Català, amb el qual ha cantat parts solistes de l’obra “ El pesebre” de Pau Casals al Palau de la Música Catalana i al Musik und Theater de Viena. Recentment ha rebut la beca d’alta especialització de la fundació AIE de Madrid, ha estat acceptada a l’Acadèmia de Formació professional de Jordi Savall  i ha participat a la Sommerakademie del Mozarteum de Salzburg( Austria), amb varis concerts a les sales Solitär, Kleines Studio i Wiener Saal.

ANDREU LLAMAS, baix

Nascut a Sóller.

Comença els estudis musicals amb Ignasi Furió i els de cant amb el tenor mallorquí Juan Bautista Daviu i les mezzos Eulàlia Salbanyà i Sylvia Corbacho.

Va ser membre fundador i solista de la Capella Mallorquina dirigida per Bernat Julià, actuant com asolista a la Seu, Auditorium de Palma i Teatre Principal.

Participà com a solista a les òperes Rigoletto i La Traviata de Verdi i a les sarsueles Marina, La bruja al Teatre Principal de Palma.

En l’apartat d’oratori ha cantat com a solista s’Stabat Mater de Rosini i el Magnificat de Bach.

Ha cantat altres papers com Bartolo i Basilio del Barber de Sevilla de Rossini.

Forma part del col.lectiu d’artistes lírics de Balears, donant concerts com a solista arreu de Balears.

FRANCESC BLANCO, piano i direcció musical

Nascut a Palma de Mallorca el 1970. Va començar els estudis de piano al Conservatori de Balears i el 1993 finalitzà el Grau Superior de piano amb les màximes qualificacions al Conservatori de València, després d’estudiar amb Emili Muriscot a Palma i amb Ramon Coll al Conservatori del Liceu de Barcelona. Posteriorment cursà estudis de perfeccionament amb Imre Rohmann durant dos anys al Mozarteum de Salzburg.
Ha realitzat nombrosos concerts tant com a solista o en distintes agrupacions de cambra, posant esment els darrers anys al repertori per a piano a quatre mans i dos pianos actuant arreu de les Illes Balears, Catalunya, Itàlia, Àustria, Alemanya, Bulgaria i Eslovènia. Ha actuat com a solista amb la Camerata “Sa Nostra”, Vlaamsee Academy, Orquestra Simfònica de Balears, Deutsch-Französische Kammerorquester i Kammerphillarmonie Baden-Württemberg, interpretant obres per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Chopin, Saint-Saens, Poulenc i Bartok.
Des de 2006 les produccions d’òpera en català “La Flauta Màgica” i “Les noces de Figaro” de Mozart així com “El barber de Sevilla” de Rossini, “Hansel i Gretel” de Humperdicnck i “El cas dels 3 porquets” de Mozart han aconseguit un gran èxit entre el públic familiar de Balears.
Ha treballat amb cantants com Ana María Sánchez, Enric Martínez-Castignani, Assumpta Mateu, Lluís Sintes, Vicenç Esteve, Maia Planas, Montse Melero, Ulrich Wand, Frédérique Sizaret, Josep Miquel Ribot, Fanny Marí, Tomeu Bibiloni, Joana Llabrés, Antonio Aragón, etc.

AINA JAGLA, direcció d’escena

D’arrels poloneses, neix a Palma de Mallorca l’any 1990. Amb tres anys comença la formació en dansa i durant deu anys cursa ballet clàssic i ball espanyol a diferents acadèmies de Palma. Alhora també es forma al món de la música assistint a classe de piano, flauta i percussió. A més d’això, estudia tres anys de piano i un de ballet clàssic al Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears. Posteriorment, canvia d’estil coneixent així el Funky i el Hip-Hop i dedicant-s’hi com a professora fins l’any 2011.

Respecte a la seva formació teatral, l’any 2004 començà de manera amateur al Teatre Sans fins l’any 2008, el mateix en que inicia la llicenciatura d’Interpretació Textual a l’ESADIB (Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears). Es gradua l’any 2012 i, posteriorment, fa diferents cursos de perfeccionament: Clown i Dansa energètica amb en Piero Partigianoni i Natalia Calles (Orvieto – Itàlia) i Pantomima clàssica i moderna al Teatr na Woli a Varsòvia.

Dins l’àmbit professional, crea espectacles com “Amors en picat”, diferents espectacles de carrer amb la Cía. MadameLena i “Joc net”. La darrera formà part de l’edició de Microteatre per cinema. D’aquesta experiència va néixer la Cía. Teatral Trapo y Mocho, de la qual es cocreadora i amb la que realitzà actuacions a locals mallorquins i gallecs. Posteriorment forma part de Congelats Teatre, on duu a terme la feina d’actriu i de cap d’equip directiu per l’espectacle “La Sang” de Sergi Belbel.