MARIDATGE D’ÒPERA i VI

Andrea Jiménez-soprano, Marc Sala-tenor

M. Victòria Cortès-piano

Venda d’entrades a Musicasa Conservatori i a aquests enllaços:

Binissalem

Pollença

Porreres

A més, podeu comprar les entrades al Musicasa Conservatori i als següents punts locals:

- Pel concert de Pollença: Club Pollença i Bodega Ca’n Axartell

- Pel de Porreres: Bodegues Mesquida Mora

28 d’abril, 12:00 h Celler de can Sabater
(Casa Llorenç Villalonga. Museu Literari)

28 d’abril, 18:00 h Bodega Can Axartell (Pollença)

29 d’abril, 12:00 h. Molí de Son Porquer, a la carretera de Porreres a Campos.
(Vinyes del celler Mesquida Mora)
En cas de pluja, el concert es farà al celler Mesquida Mora.

PROGRAMA

Chacun le sait  “La fille du régiment”                    G. Donizetti

Una furtiva lagrima… Prendi ”Elisir d’amore”                G. Donizetti

La donna e mobile “Rigoletto”                    G. Verdi

Du und du “Die Fledermaus”    piano                     J. Strauss

Caro elisir sei mio …Essulti pur la barbara                 G. Donizetti

 

Je veux vivre “Romeo et Juliette”                    C. Gounod

Quanto e bella “Elisir d’amore”                    G. Donizetti

O luce di quest’anima “Linda de Chamounix”            G. Donizetti

Vals de las horas “La Gioconda”   piano                 A Ponchielli

No sé que siento aquí “Chateaux Margaux”                 M. Fernández Caballero

Trinke liebchen “Die Fledermaus”                    J. Strauss

 

ANDREA JIMÉNEZ, soprano

Andrea Jiménez, nascuda a Pamplona, estudia al Conservatori Professional Pablo Sarasate i al Conservatori Superior de Música de Navarra en les especialitats de violí i de cant.

Ha interpretat ros com “Giannetta” a l’Elisir d’Amora de Donizetti (a l’International Opera Studios IOS de Gijón), com “Fräulien Silberklang” a Der Schauspieldirektor i “Pamina” a Die Zauberflöte de Mozart, “Sivene” de Le Cinesi de Glük, “Eurilla” de La ninfa e il pastore de Vivaldi, “Brigitte” a Iolanta de Txaikovsky i “Valencienne” a Die lustige Witwe de Lehár.

Quant a oratori, va participar com a solista a Ein deutsches Requiem de Brahms i al Rèquiem de Fauré.

Ha treballat amb l’Orquesta Sinfónica de Navarra, l’Orquesta Filarmònica de Barcelona, l’Orquesta Sinfonietta Académica, l’Orquestra Sinfónica Goya, companyia d’Òpera de Cambra de Navarra i sota les batutes de Cristóbal Soler, Miguel Roa, José Sanchís, , Douglas Sheldon, Michel Plasson, Simon Carrington, Riccardo Frizza, Jesús Echeverría, Juan Luis Martínez, Franco Trinca, Jérôme Pillement i Alexander Anissimov.

Ha rebut classes magistrals d’Ana Luisa Chova, Isabel Rey, Carlos Chausson, Carlos Álvarez, María Bayo, Nicola Beller Carbone, Dennis O‘neil, Joan Pons, Paul Curran, Stefan Lano, David Mason, Hans Peter Blochwitz, Ricardo Estrada i  Rubén Fernández Aguirre.

Actualment, Andrea Jiménez Mateo forma part del Swiss Opera Studio de la Universitat de Berna (Suiza), treballant amb el director d’escena Mathias Behrends, el director musical Franco Trinca i tècnica vocal amb la mezzosoprano Brigitte Balleys.

Els seus propers compromisos són els rols d’”Alice’ a La grand’tante de Massenet a Volkshaus Biel (Suïssa) i ‘Donna Anna’ a Don Giovanni de Gazzaniga, al Stadttheater Biel i Stadttheater Solothurn.

Marc Sala – tenor
Nascut a Barcelona, realitza els seus estudis al Conservatori Superior del Liceu amb el mestre Eduard Giménez i es gradua al Conservatori Superior de València amb Ana Luisa Chova. Ha participat en diversos cursos i masterclass amb mestres de fama internacional com Montserrat Caballé, Raúl Giménez, Jaume Aragall, Carlos Chausson, Luciana Serra o Richard Barker. Simultàniament realitza estudis d’Història de l’Art a l’Universitat Autònoma de Barcelona.

Debuta a l’abril de 2004 interpretant el paper titular del Singspiel “Bastiano i Bastiana” de Mozart a Milà i a Florència.

Al maig de 2004 guanya el Premi Speciale Giovane “Umberto Gentile” en el Concurs Internacional de Cant “Francesco Paolo Tosti”, celebrat a Ortona (Itàlia). Premi amb el qual realitza una gira de concerts per Tòquio, Kyoto, Osaka i al temple Todaiji de Nara (Japó).

El 2006 debuta el paper de Tamino de “La flauta màgica” amb l’Escola d’Òpera dels Amics de l’Òpera de Sabadell. Des de llavors ha protagonitzat nombroses òperes en diversos teatres, entre elles “L’ Elisir d’amore” , “Don Pasquale” i “Lucia di Lammermoor” de Donizetti ; “La Flauta Màgica” i “Il Re Pastore” de Mozart ; “Il Barbiere di Siviglia” de Paisiello.

El 2010 debuta a Alemanya al Festival Rossini de Wildbad cantant el paper de Cleomène a “Le siège de Corinthe” de Rossini. Aquesta producció va ser gravada per la casa discogràfica Naxos.

Debuta a França al Théatre Roger Barat de Herblay a París amb dos rols: Tamino ( 2010 ) i el Duca di Mantova de “Rigoletto” ( 2011 ) . El 2012 debuta com “Edgardo” de Lucia di Lammermoor, en la producció del director d’escena Nacho García.

Consolida la seva carrera internacional cantant en teatres d’Itàlia, Espanya, Alemanya, Japó, Panamà, Costa Rica, i en teatres i auditoris com el Gran Teatre del Liceu, al Palau de la Música Catalana, Auditori de Barcelona, Teatre Campoamor d’Oviedo, Palau de la Música de València, etc. Destaca el Requiem de Mozart sota la batuta del Mestre Leopold Hager amb la Staatskapelle de Weimar a l’Auditori de Barcelona.

Participa en la nova producció del Els Comediants de la Petita Flauta Màgica, dirigida per Joan Pons i representada al Gran Teatre del Liceu.

Les seves pròximes aparicions seran en l’opereta Pomme d’ Api de Jacques Offenbach al paper de Gustave i en Turandot de Puccini en el paper de Pong sota la batuta del mestre Daniel Gil de Tejada en la producció dels Amics de l’Òpera de Sabadell.

M. VICTÒRIA CORTÈS – piano

Nasqué a Palma de Mallorca el 1972.Començà els estudis de piano amb Carme Cortès al Conservatori de les Balears, els perfeccionà amb Emili Muriscot, cursà els Grau Superior al Conservatori del Liceu de Barcelona amb el pianista Ramon Coll i rebé els consells de l’insigne pianista Imre Rohmann al Mozarteum de Salzburg. Habitualment realitza concerts a les Illes Balears (Auditòrium i Teatre Principal de Palma, com a solista a la temporada de l’Orquestra Simfónica de les Illes Balears al 1997 i 2000 i als festivals internacionals de Deià, Cel.la Chopin de Valldemossa, Antoni Lliteres d’Artà, de’s Plà de Mallorca, Concerts de Primavera d’Inca, Clásicos del Siglo XX, Festival d’Hivern, Hivern a Mallorca), Catalunya (Cripta Gaudí, Auditori de Caja Madrid, Auditori del Corte Inglés, Palau Moja i al Conservatori del Liceu), Àustria (Hochschule Mozarteum i Schloss Leopoldskron) i Bulgària (Festival de Primavera de Sofia). Ha actuat com a solista amb la Kammerphillarmonie Baden-Württemberg , l’Orquestra Simfònica de Balears i amb l’Orquestra Simfònica “Szene 90?, interpretant concerts per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Schumann, Liszt, Saint-Saens i Bartók. El 1994 obtingué el II premi del Concurs Internacional de piano d’Eivissa, el 1995 guanyà el III Concurs de Piano “Antoni Torrandell”. Dins el camp de la música de cambra ha realitzat una gran activitat acompanyant a personalitats musicals com Javier Bonet o Manuel Miján, així com treballant amb diverses agrupacions estables. D’entre aquestes destacar els dos CDs amb el duet Blanco-Cortès, l’enregistrament d’un CD amb primers enregistraments mundials de l’obra cambrística de Pere Tintorer amb el Trio Reger l’any 2000 i un altre CD amb la soprano Joana Llabrés dedicat a música de dones compositores contemporànies l’any 2002. Ha realitzat diversos concerts pedagògics arreu de Mallorca. Com a docent, ha estat durant tres anys professora acompanyant d’instrument. Actualment és profesora de repertori de cant al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.