Bach To The Future

2 de febrer -a les 19:00 h Capella de les escolàpies, Sóller

3 de febrer a les 18:00 h Museu Dionís Bennàssar, Pollença

Venda online

Encara que Bach va conèixer alguns pianos en la dècada de 1730, mai no va escriure per aquest instrument. Aquest concert vol defensar la validesa i idoneitat d’interpretar la música de Bach en el que hauria de ser per força l’instrument rei del seu futur: el piano.

Barry Sargent – violí

Juan Rodríguez – oboè

Marga Rodríguez – soprano

Duet Blanco-Cortès – piano sol i piano a 4 mans

Programa: concerts i àries de J. S. Bach (1685-1750)

Bach to the future David León

Blute nur du liebes Herz de la Passió segons Sant Mateu BWV 244

Schäfe können sicher weiden de la Cantata BWV 208

Largo del concert per oboè BWV 1056R

Ave María Bach-Gounod

Ich will dir mein Herze schenken de la Passió segons Sant Mateu BWV 244

Quia respexit del Magnificat BWV 243

Wohl mir, dass ich Jesum habe de la Cantata BWV 147

Allegro assai del concert de violi en la menor BWV 1041

Die Seele ruth in Jesu Händen de la Cantata BWV 127

Seufzer, Trähnen, Kummer, Noth de la Cantata BWV 21

Afettuoso del concert de Brandenburg n.5 en ReM BWV 1050

Marga Rodríguez – soprano

Neix a Mallorca. Licenciada en Biologia i Bioquímica, obté el graduat en cant a la Escuela Superior de Canto de Madrid. Ha rebut classes magistrals d’interpretació i de tècnica vocal de mestres com C. Immler, G. Zappa,  J. C. Plaza, M. Ortega, H. Tintes, l. Palomo i A. Felle entre d’altres. Ha treballat amb directors de talla internacional com M. Suzuki, A. Litton, A. Tamayo, D. Afkham, J. Pereira-Lobo, O. Tardy o M. Ficher-Dieskau.

Com a intèrpret de repertori religiós, destaca la seva interpretació d’obres com “Exultate, Jubilate!” i “Krönungsmesse” de Mozart, “The messiah” de Händel, “Membra Jesu Nostri” de Buxtehude, “Harmonia Caelestis” de Esterházy i especialment “Die Schöpfung” de Haydn.

També compta amb una extensa experiencia en la interpretació de repertori del segle XX, com “Pierrot Lunaire” de Schönberg i “Folksongs” de Berio, i de repertori contemporani d’estrena mundial, com és el cas de l’òpera “Il giardino della vita” de Sánchez-Verdú, la simfonia “The improvised history of the world” de Klica, i les cantates “Sacerdos et Pontífex” i “Sancti Petri Apostoli” de León.

Ha ofert recitals per a entitats com la Fundación Juan March, Art Mallorca Gallery, Rotaract Club o Juventudes Musicales de España, i forma part dels conjunts de càmera Arianna Ensemble i Concentus König i Capella Iberica.

A 2015 va ser seleccionada com a membre cantant de la Joven Orquesta Nacional de España. Als darrers anys ha actuat als principals teatres d’òpera nationale interpretant rols com els de Pamina, Musetta, Rowan, Oriana, Sacerdotessa o Gretel entre d’altres.

Amb Euroclàssics ha cantat Gretel a Hansel i Gretel de Humperdinck, Musetta a l’estrena de La Bohème de Puccini i Les músiques de Shakespeare.

Barry Lee Sargent – violí

Va néixer a Cincinnati (E.U.A.), ciutat on va començar els seus estudis musicals amb Sigmund Effron. A l’edat de 15 anys va actuar com a solista amb l’Orquestra Simfònica de Cincinnati. Va seguir els seus estudis amb Andor Toth a l’Oberlin Conservatory.
Posteriorment va traslladar la seva residència a París per ampliar els seus coneixements violinístics sota la direcció de Gerard Poulet. En aquesta mateixa ciutat va entrar en
contacte amb el cel·lista Christophe Coin, qui el va convidar a tocar a l’Ensemble
Mosaique, animant-lo a investigar i interpretar amb instruments històrics.
Des de llavors ha estat concertino de conjunts barrocs prestigiosos a França com Les Arts Florissants, Les Talents Liriques, Seminari Musicale, a Holanda amb el Bach Vereinigen, en Itala amb Promo Musica, a Alemanya amb Kölner Academie i Concerto Köln, a Espanya amb Ayre Español , i primer violí per a Jordi Savall amb Hespèrion. Ha col·laborat també amb Frans Brüggen, Ton Koopman, Christopher Hogwood i Nikolaus Harnoncourt.

A Espanya on actualment té la residència (Sóller, Mallorca) ha treballat com concertino-convidat amb el Gran Teatre del Liceu de Barcelona, l’Orquestra Simfònica de Bilbao, l’Orquestra d’Extremadura, L’Orquestra Simfònica d’Euskadi, L’Orquestra Simfònica de Navarra. Com a director ha treballat amb l’Orquestra Ciutat de Granada, l’Orquestra Filharmònica de Gran Canària, l’Orquestra de Cambra de Granollers, Illa de Menorca, Orquestra de Cambra Terrassa 48. Ha estat director i fundador de l’Orquestra Barroca de Sevilla, la Camerata Sa Nostra, l’Orquestra Barroca de Mallorca. Ha dirigit La Jove de Catalunya, La Jove Barroca d’Andalucia. Actualment és director de l’Ensemble Tramuntana.

Juan Rodríguez – oboè

Neix a Vilamarxant (València) en 1973. Cursa estudis musicals al Conservatori Superior Joaquim Rodrigo de València amb el catedràtic F. Salanova. També estudia amb els professors Ramón Puchades (Orquestra Nacional d´Espanya) i Lothar Koch (Solista de la Filharmònica de Berlín).
És oboè solista de l´Orquestra Simfònica de Balears des de 1993 fins 2006. Actua com a solista amb diferents agrupacions ,destacant: O.S.B. Ciutat de Palma, Orquesta de Cambra Illa de Menorca, Camerata Sa Nostra, Orquestra Solistes de Mallorca, etc,… interpretant obres de Cimarosa, Marcello, Albinoni, Bach, Mozart, R. Strauss, … amb els directors Ignacio Yepes, Salvador Brotons, Philip Bender, Edmon Colomer, Franz-Poul Decker, Barry Sargent,…
El 1997 guanya el concurs per a joves intèrprets cel·lebrat a la localitat valenciana de Villar del Arzobispo. Aquest mateix any obté el primer premi de música de cambra amb quintet Psicofonies al concurs Art Jove, organitzat pel Govern de les Illes Balears. Amb el grup Image Ensemble obté en 2005 el primer premi en el concurs “Paper de Música” de Capellades. Ha col·laborat amb diverses formacions simfòniques i camerístiques com l´Orquestra Virtuosos de Moscú, l´Orquestra Municipal de València i l´Orquestra Nacional d´Espanya, actuant a diferents festivals internacionals i cicles de concerts.
Col·labora com a professor de vent fusta a l´Orquestra Jove dels Països Catalans. Ha estat professor associat de repertori orquestral per a oboè i música de cambra al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears.
En l´actualitat , i des de 2006, és professor de la Banda Municipal de Palma.

Duet Blanco-Cortès – piano i piano a 4 mans
Integrat pels pianistes Francesc Blanco i M. Victòria Cortès, es va formar en l’any 1994. Els dos van estudiar el Superior de Piano al Conservatori Superior del Liceu de Barcelona i van perfeccionar els seus estudis amb l’insigne pianista Imre Rohmann al Mozarteum de Salzburg. Des de llavors ha realitzat nombrosos concerts com a duo solista o amb acompanyament d’orquestra en diversos indrets de les Illes Balears, Catalunya, Toledo, Eslovènia, Itàlia, Bulgària i Salzburg, guanyant el segon premi del concurs “Art Jove” de la Direcció General de Joventut 1997.
Com duo solista ha actuat amb l’Orquestra Simfònica de Balears (en tres ocasions com duo solista), Deutsch-Französische Kammerorquester, Kammerphillarmonie Baden-Württemberg i Basler Festival orquestra interpretant obres per a dos pianos i orquestra de Bach, Mozart, Sant -Saens i Bartok .
El duo Blanc-Cortés té editats 02:00 Compact-Discs, un per al segell ONA Digital, amb primers enregistraments mundials d’obres de Tintorer, Samper, Mas Porcel i Guinovart, i la primera edició mundial de la integral per a piano a quatre mans de F . Chopin per segell Unió Músics.
El 2001 van coordinar i van interpretar l’espectacle “Liliana i el Carnaval dels animals” amb la Basler Festival orquestra i l’actriu Caterina Alorda que va ser vist per 5000 alumnes d’escoles de Mallorca. El curs 2003-04 el seu muntatge de l’espectacle “Pere i el llop” va ser vist per 10.000 alumnes a Mallorca. El 2006, la seva producció de l’òpera “La Flauta Màgica” de Mozart va arribar a 15.000 escolars de Balears. Posteriorment han continuat la tasca divulgadora del òpera per a nens amb quatre produccions operístiques més, presentant 5 títols d’òpera per a nens en més de 200 funcions que han arribat a 60.000 escolars.
El 2002 van actuar en un concert dins del Festival de primavera de Sofia (Bulgària) que va ser gravat i retransmès en directe per la televisió nacional búlgara via digital. En la temporada 2002-03 van actuar a Roma ia Mallorca van estrenar un programa amb música que combina el jazz i la clàssica (Cross Over) per a dos pianos i percussió. El 2004 van interpretar les simfonies 1, 2, 5 i 6 de Beethoven en versió per a piano a quatre mans i van actuar al Festival Carniola d’Eslovènia. El 2005 van presentar el rèquiem alemany de Brahms i el Carmina Burana d’Orff amb la Capella Mallorquina, així com la integral de valsos de Brahms. El 2006 van estrenar l’espectacle “Danses del món” amb la companyia de dansa PASODOS.

La reedició de la discogràfica La mà de Guido el 2004 del seu CD dedicat a l’obra cambrística i pianística de Pere Tintorer va ser candidat al premi al millor intèrpret de música clàssica als “Premis de la música de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències de la música “.