15 de maig a les 20:30

Església de sant Felip Neri

VENDA ONLINE PALMA

16 de maig a les 19:00

Cel.la de F. Chopin i G. Sand. Cartoixa de Valldemossa

VENDA ONLINE VALLDEMOSSA

Commemoració Any Chopin: 210 anys del naixement
Un aniversari cultural celebrat des de la perspectiva de gènere on totes les intèrprets seran dones

WomEnsemble Tramuntana
Llucia Barrero- violí
Marta Jiménez – violí
Eura Fortuny – violí
Paula Martos – violoncel
Anja Endzelm – contrabaix
Piano: Dina Nedétcheva


Programa
Els dos concerts per a piano i orquestra de Frédéric Chopin
Versió per a piano i quintet de cordes

Concert per a piano i orquestra n.º 1 en Mi m Op. 11
Allegro maestoso
Romance – Larghetto
Rondo – Vivace

Concert per a piano i orquestra n.º 2 en Fa m Op. 21
Maestoso
Larghetto
Allegro vivace

DINA NEDÉLTCHEVA – PIANO

La jove pianista búlgara ha ofert recitals a Bulgària, Espanya, Bèlgica, Àustria, França, Alemanya i els EUA. Ha actuat en Festival de Passau de Munic, Festival “Pau Casals” de Girona, Festival Internacional de Música clàssica de Deià, Festival “Chopin” de Valldemossa, Festival “Rafael Orozco “de Còrdova, Braine l’Alleud (Brussel·les), Festival de West Palm Beach de Florida, entre altres. Guardonada en més de 15 concursos nacionals i internacionals, entre els quals cal destacar el 1r premi i premi a la millor interpretació de música espanyola en el VII Concurs de Piano “Ciutat de la Línia”, 2n premi al Concurs Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya i en el Concurs “Mozart” (Salzburg).

La seva trajectòria musical va començar a l’edat de quatre anys a Bulgària de la mà d’Stela Oslekova. Finalitza els seus estudis superiors amb Matrícula d’Honor al Conservatori Superior de Música de Badajoz al costat d’Àngel Sanzo, Ireneusz Jagla i Mariana Gurkova. completa la seva formació acadèmica a la Universität Mozarteum, Salzburg, amb els mestres Pavel Gililov i Peter Lang. Ha rebut els consells de gran pianistes com Alicia de Larrocha, Pascal Rogé, Joaquín Soriano, Paul Badura-Skoda, entre d’altres.

Ha estat convidada per la Jove Orquestra Nacional d’Espanya (JONDE) a participar en nombrosos trobades de música de cambra. Actualment, col·labora amb l’Orquestra Nacional d’Espanya (ONE).

A més de la seva tasca com a concertista desenvolupa una intensa tasca pedagògica. L’any 2012 funda a Palma Musicalen, Centre de música, de què és directora i professora de piano. Des el 2014 és també professora de el Real Conservatori Superior de Música de Madrid (RCSMM).

WomEnsemble Tramuntana

A l’estiu del 2014 neix l’Ensemble Tramuntana sota la direcció de Barry Sargent, amb la idea d’aprofitar el talent de músics de les Illes Balears. La Serra de Tramuntana, patrimoni mundial de la UNESCO, ha servit d’inspiració per al nom del conjunt.

L’Ensemble Tramuntana varia de formació segons el repertori, el qual va del barroc fins al segle XX i la seva formació des d’un quintet de cordes fins a una orquestra amb vents i cordes de 20 músics. A més de la seva tasca al festival d’estiu “Nits Classiques de la Tramuntana” a l’església de Deia, aquest conjunt va expandint les seves activitats oferint 5 o 6 nous programes a l’any.

Els seus integrants són músics de corda mallorquins que es troben treballant a Mallorca, Menorca, Holanda i Alemanya a més d’alguns músics de l’illa veinada de Menorca, així com altres músics espanyols que tenen la seva residència a l’illa.

Ensemble Tramuntana va actuar per a l’Ajuntament de Palma dins el cicle “Solleric d’Estiu” al Casal Solleric, va oferir concerts al claustre de Sant Francesc “Cicle de Capvespres Musicals Iniciatives XXI” i concerts a Sant Felip Neri. Ha actuat també a Pollença al claustre de Sant Domingo i a Cala Millor a l’auditori Sa Màniga.

En aquesta ocasió està format exclusivament per dones per oferir la visió dels concerts de F. Chopin des d’una perspectiva de gènere.

Mayumi Sargent , violí
Nascuda a Mallorca, estudia violí amb Ramón Andreu (2001 – 2006) i Barry Sargent (2006 – 2009), a més d’assistir al curs d’estiu de David Peralta al 2007. Segueix els seus estudis amb el Bachelor amb la professora Ariadne Daskalakis (2009 – 2014) a la Hochschule für Musik und Tanz Köln, a Colònia, Alemanya, mentre reb classes de violí barroc amb Richard Gwilt. Es gradua amb un “Cum Laude” del Màster d’Instrument en Perspectiva Històrica al Conservatorium van Amsterdam als Països Baixos, on estudia el violí barroc amb Antoinette Lohmann i el modern amb Johannes Leertouwer.
L’han convidada a tocar amb orquestres joves arreu d’Espanya, tal com la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, la Jove Orquestra Simfònica de Castelló, Jove Orquestra Barroca de Mallorca i la Jove Orquestra de Cambra Illa de Menorca.
Com a jove professional, a Alemanya ha tocat amb el Kölner Kammerorchester, Neuen Rheinischen Kammerorchester Köln, Kölner Akademie, Orchester Düsseldorfer Altstadtherbst i pel col·lectiu de compositors Zeitklang, a més de ser membre de l’EOS Kammerorchester, que treballa amb personatges del Jazz, tal com Niels Klein i Ingrid Laubrock. Als Països Baixos és membre del Nieuwe Philharmonie Utrecht el qual fa projectes tant amb instruments originals com de moderns, i del grup de música barroca espanyola, La Pícara; també ha tengut el plaer de treballar com a concertí baix la batuta de Jos Van Veldhoven i Peter Van Heyghen. A Espanya ha tocat amb l’Orquestra de Cambra Illa de Menorca, i a més de formar una tercera part de l’organització de 2 festivals de música a Mallorca, és concertí de l’Ensemble Tramuntana.

Marta Jiménez, violí
Va realitzar els seus estudis de superior en violí clàssic al Conservatori de Música i Dansa de les Illes Balears, acabant al 2009. Ha participat en cursos amb Vartan Manoogian, Juan Santiago, Agustin Leon Ara i Barry Sargent.
Al 2014 va completar el superior de violí barroc al Koninklijk Conservatorium de La Haia, on va estudiar amb Kati Debretzeni i Walter Reiter, tenint a més classes amb Catherine Mackintosh i Ryo Terakado. Al 2017 va obtenir el màster en violí i viola barroca al Conservatori de Utrecht amb Antoinette Lohmann.
Al 2015 va guanyar una audició per formar part de l’Orchestra dell’Academia Montis Regalis. Al 2015-2016 va fer unes pràctiques amb l’ensemble Holland Baroque i des de llavors és membre regular i ha participat a la gravació del seu darrer CD Carrousel. Des del 2017 és també membre regular de The Bach Orchestra of the Netherlands. Ha treballat amb diferents grups de música antiga: Os Orphicum, Arcade Ensemble, Concerto Barroco, Orchestra dell’Academia Montis Regalis, Heptachordum, The orchestra The Eroica Project; Utrecht collective, Haags Vocal Ensemble, Arx Ardens, BaroqueAros, Baroque Orchestra of The Netherlands, Musica Poetica, The Northern Consort amb directors i couches tal com Peter van Heyghen, Jacques Ogg, Patrick Ayrton, Olivia Centurioni, Ophélie Gaillard, Milos Valent, Hidemi Suzuki, Lars Ulrich Mortensen, Enrico Gatti, Alessandro di Marchi o Isaac Alonso de Molina.

Eura Fortuny, viola
Estudia els ensenyaments professionals de viola i piano al Conservatori Professional de música de Menorca.

Obté el Títol Superior de viola a l’ESMUC amb Ashan Pillai.

Realitza el màster d’interpretació del mateix instrument a l’universitat Mozarteum de Salzburg amb Thomas Riebl.

Des del superior, ha realitzat diversos cursos de viola històrica amb Emilio Moreno i Hiro Kurosaki.

Ha guanyat alguns concursos com a solista (Concurs Corda de Barcelona, fase autonòmica del concurs Intercentros Melómano) i en música de cambra (“I Concurs de Música de Cambra Illa de Menorca” així com  una Menció d’Honor al Vuitè Concurs de Música de Cambra “Higini Anglès” de la Diputació de Tarragona).

Col·labora de forma habitual amb l’Orquestra de Cambra del Penedès, amb la GIOrquestra i l’Ensemble Tramuntana entre d’altres.

És membre de Meraki Ensemble.

 

Paula Martos – violoncel
Comença els seus estudis musicals en l’escola del Patronat Municipal d’Eivissa Can Ventosa i finalitza el Grau Mitjà al Conservatori de Música i Dansa d’Eivissa i Formentera. Estudia el Grau Superior en l’especialitat de violoncel en el Real Conservatorio Superior de Música de Madrid amb els professors Ángel García Jermann y Miguel Jiménez Peláez (solista de la Orquestra Nacional d’Espanya). En 2015 segueix amb els seus estudis a l’estranger, concretament cursa un “Performance Master” en el Maastricht Conservatorium (Països Baixos) amb la professora Ursula Smith. Entre el 2017 i 2019 estudia un màster en “Orchestra Performance” en la Academy of Music and Drama de Göteborg (Suècia) amb el professor Johan Stern (solista de la Göteborg Symphony Orchestra).
Des de l’any 2011, Paula ha sigut membre activa i membre en borsa en moltes orquestres nacionals e internacionals. Són exemples la JOGV (Jove Orquestra de la Comunitat Valenciana), la orquestra “Proyecto Pelhivanian”, JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya), JONDE (Joven Orquesta Nacional de España), NJO (National Youth Orchestra of the Netherlands) o la prestigiosa GMJO (Gustav Mahler Jugendorchester). Amb algunes d’aquestes orquestres i grans directors com és l’exemple de Christian Zacharias ha tocat, entre altres, en sales de concerts tan importants com la Concertgebouw d’Amsterdam, el Auditiorio Nacional de Música de Madrid o la Koncerthaus de Berlin. Paula ha sigut academista en la Zuidnederlands Philarmonie (Paisos Baixos) i actualment també ho és en l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears per a la temporada 2018-2019.
Per ampliar la seva formació ha assistit a nombrosos cursos i festivals de música i ha fet classes magistrals amb professors com Gregor Horsch (solista de la Royal Concertgebouw), Emil Rovner, Lluís Claret, Angel Luís Quintana, Raphael Pidoux, Daniel Grosgurin, Orfeo Mandozzi, Martina Schucan, Xenia Jankovick, Maria de Macedo, Hillel Zori, Chu Yi-Bing, entre altres. A més de la música orquestral, la cambra ha jugat un paper molt important en la seva educació. Sense cap mena de dubte destaca la formació que va tenir a Maastricht amb Henk Guittart, el que fou el viola del prestigiós però ja dissolt Schoenberg Quartet. Paula toca amb un violoncel francès del luthier T.Lamy de l’any 1880.