Versió de l’òpera l’Elisir d’amore de G. Donizzetti

Aquí teniu el nostre esplèndid Elisir d’Amore, que grans miracles farà! Benvinguts a l’experiència artística que tantes satisfaccions ha provocat ja (beneficis totalment verificats i comprovats científicament). Veniu a viure aquesta història d’amor, passió i bogeria que tantes furtives llàgrimes motiva. No dubteu en alimentar l’ànima, l’humor i el paladar de la mà d’uns artistes i un entorn incomparables. 
Elisir d’Amore
, l’elixir de la felicitat, no us defraudarà!

TICKETS SON JULIANA

TICKETS CAN BALAGUER

12 d’agost a les 21:00 a Bodega Son Juliana amb maridatge dels vins de la pròpia bodega

13 d’agost a les 21:00 h Can Balaguer, Palma
amb maridatge de vins de la DO Pla i Llevant

ANDREA JIMÉNEZ, soprano / ADINA

Andrea Jiménez, nascuda a Pamplona, estudia al Conservatori Professional Pablo Sarasate i al Conservatori Superior de Música de Navarra en les especialitats de violí i de cant.

Ha interpretat ros com “Giannetta” a l’Elisir d’Amora de Donizetti (a l’International Opera Studios IOS de Gijón), com “Fräulien Silberklang” a Der Schauspieldirektor i “Pamina” a Die Zauberflöte de Mozart, “Sivene” de Le Cinesi de Glük, “Eurilla” de La ninfa e il pastore de Vivaldi, “Brigitte” a Iolanta de Txaikovsky i “Valencienne” a Die lustige Witwe de Lehár.

Quant a oratori, va participar com a solista a Ein deutsches Requiem de Brahms i al Rèquiem de Fauré.

Ha treballat amb l’Orquesta Sinfónica de Navarra, l’Orquesta Filarmònica de Barcelona, l’Orquesta Sinfonietta Académica, l’Orquestra Sinfónica Goya, companyia d’Òpera de Cambra de Navarra i sota les batutes de Cristóbal Soler, Miguel Roa, José Sanchís, , Douglas Sheldon, Michel Plasson, Simon Carrington, Riccardo Frizza, Jesús Echeverría, Juan Luis Martínez, Franco Trinca, Jérôme Pillement i Alexander Anissimov.

Ha rebut classes magistrals d’Ana Luisa Chova, Isabel Rey, Carlos Chausson, Carlos Álvarez, María Bayo, Nicola Beller Carbone, Dennis O‘neil, Joan Pons, Paul Curran, Stefan Lano, David Mason, Hans Peter Blochwitz, Ricardo Estrada i  Rubén Fernández Aguirre.

Actualment, Andrea Jiménez Mateo forma part del Swiss Opera Studio de la Universitat de Berna (Suiza), treballant amb el director d’escena Mathias Behrends, el director musical Franco Trinca i tècnica vocal amb la mezzosoprano Brigitte Balleys.

Els seus propers compromisos són els rols d’”Alice’ a La grand’tante de Massenet a Volkshaus Biel (Suïssa) i ‘Donna Anna’ a Don Giovanni de Gazzaniga, al Stadttheater Biel i Stadttheater Solothurn.

José Manuel Sánchez, tenor / NEMORINO

El tenor líric va cantar Rodolfo a «Luisa Miller» a l’òpera Graz, que va debutar a Àustria, Rodolfo («La Bohéme») a Alemanya i Narraboth a “Salome” al Teatre Principal de Palma a la temporada 2015/2016.
A la temporada 2014/2015, canta Alfredo a «La Traviata», Narraboth a «Salome», Belmonte a «Die Entführung aus dem Serall» i Rodolfo a «La Bohéme» al Landstheater Coburg, Alemanya.
El 2014 va debutar com a Ricardo a la «Maria di Rohan» de Donizetti a la Janacek Opera Brno (amb Lubica Vargicova), va cantar Il Duca a Madrid i la Creació a Bratislava. Al maig / juny de 2013, canta Il Duca de Mantova a l’Òpera d’estiu Alden Biesen, que debutà a Bèlgica immediatament després del seu debut a Alemanya. Aquest mateix paper, a més de la part de Cassio a ‘Otello’, a la temporada 13/14 al Teatre Principal de Mallorca.
El jove artista ja va actuar en nombroses òperes, musicals i sarsuelas a les regions espanyola i francesa. Va debutar com a Alfredo a La Traviata al Festival Castell de Son Mas de Mallorca i va cantar el Requiem de Verdi amb l’Orquestra Simfónica de les Illes Balears sota la direcció musical de José María Moreno. Es podia veure a Die Zauberflöte (Tamino), L’anell d’Hierro (Ernesto), Cançó d’amor i guerra (Eloi), La Bruixa (Tomillo), Le Docteur Miracle (Pasquin), … per citar alguns.
Però, sobretot, el jove tenor és un cantant de concert molt apreciat. A la seva illa natal, Mallorca ja ha visitat nombrosos recitals. Treballa conjuntament amb diversos corals i orquestres, entre els quals cal destacar l’Orquestra Simfònica de les Balears o la Capella Mallorquina. El seu repertori de concerts inclou a.o. La ‘Messa di Gloria’ de Puccini, la ‘Messa de coronació’ de Mozart o la ‘Carmina Burana’ de Carl Orff. A més, va actuar en concerts d’òpera al costat de famosos cantants com Joan Pons.
La revista d’òpera espanyola OPERA ACTUAL va comentar les seves actuacions de la manera següent: [...] amb José Manuel, que va demostrar la seva gran brillantor amb les àries de l’òpera i les cançons italianes [...]. És emocionant assistir al començament d’una carrera prometedora. La seva veu era segura en tots els moviments, amb una línia excel·lent, sempre conservant el caràcter dramàtic de cada paper. Fins i tot la pronunciació perfecta en tots els idiomes mai es va descuidar. El compositor mallorquí Joan Valent ha compost algunes peces especialment per a José Manuel. Un CD amb aquests treballs sota la direcció de J. Vicenc ha estat produït actualment per l’alemanya Deutsche.

Joan Miquel Muñoz, bariton / DULCAMARA

Nascut a Palma, inicia la seva formació musical en els cors del col·legi Sant Josep Obrer, on comença a estudiar cant amb la professora Margalida Ripoll. El 2015, obté el Títol Superior de Cant al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears amb Josep Miquel Ribot i posteriorment, amplia la seva formació a la Guildhall School of Music and Drama de Londres. Durant la seva estada a Londres, participa en classes magistrals públiques amb Edith Wiens i amb Richard Stokes al Wigmore Hall.
Ha format part d’agrupacions com el World Youth Choir, Tenso Europe Chamber Choir i la Coral Universitat de les Illes Balears, amb qui inicia la seva activitat com a solista. Des de l’any 2012, ha col·laborat amb diverses orquestres com l’Orquestra de Cambra de Mallorca, Orquestra Acadèmia 1830, Orquestra Simfònica de les Illes Balears, Orquestra Barroca Catalana, Cyprus Youth Orchestra o la London Symphony Orchestra. Aquesta activitat li ha permès cantar sota la batuta de directors de prestigi com Joan Company, José María Moreno, Elim Chan, Cecilia Rydinger o Kaspars Putnins, entre altres.
Entre les seves aparicions, hi destaquen la interpretació de l’oratori A Child of Our Time de Michael Tippet, al Barbican Hall de Londres o el Requiem de Mozart al Palau de la Música Catalana de Barcelona. Així com la interpretació del rol de Elder Brother en l’estrena mundial de l’òpera per a nins The Hogboon, de Peter Maxwell Davies, dirigida per Simon Rattle.
Recentment, ha interpretat el rol de Guglielmo a Così fan tutte al teatre La Faràndula de Sabadell, com a guanyador del Concurs Mirna Lacambra-Escola d’Òpera de Sabadell.
Els darrers anys, ha participat de forma regular en les temporades d’òpera del Teatre Principal de Palma interpretant rols com Ceprano a Rigoletto, Montano a Otello, Marchese d’Obigny a La traviata i més recentment, el rol d’Almanaque en l’estrena a Mallorca de l’òpera María Moliner, del compositor mallorquí i premi nacional de música Antoni Parera Fons.
Entre els projectes del 2019, destaquen la interpretació del rol de Dulcamara (L’elisir d’amore) a Mallorca, Belcore (L’elisir d’amore) a Eivissa i la interpretació de l’oratori Dettingen Te Deum de Handel.

Albert Mèlich Rial  – actor / NARRADOR, BELCORE
(Barcelona, 1983) és llicenciat en interpretació per l’Institut del Teatre de Barcelona en l’especialitat de Gest. Ha treballat amb Alfred Casas, Moreno Bernardi, Pep Tosar, Andrés Lima, Claire Heggen i les companyies el Somni produccions, Corcada Teatre, Obskené i Iguana Teatre entre d’altres.

Ha treballat a la Riera i Com si fos ahir de TV3, Mai neva a ciutat d’IB3, la pel·lícula Secuestro de Mar Targarona o curtmetratges com Background de Toni Bestard, Hostal Orion de Jaume Carrió i Idiota d’Ana Badenes.

Ha dirigit L’espera del Valhalla de Corcada Teatre i re-COR de Disset Teatre.

Ha treballat amb Minoria Absoluta als programes Crackòvia i Polònia de TV3 i actualment està en gira amb Encore une heure si courte de Théâtre de Mouvement a nivell internacional i amb el Cabaret Intimíssim de Corcada Teatre i Mar de Fons d’Iguana Teatre a nivell una mica menys internacional.

FRANCESC BLANCO – piano i producció executiva
Nascut a Palma de Mallorca el 1970.Va començar els estudis de piano al Conservatori de Balears i el 1993 finalitzà el Grau Superior de piano amb les màximes qualificacions al Conservatori de València, després d’estudiar amb Emili Muriscot a Palma i amb Ramon Coll al Conservatori del Liceu de Barcelona. Posteriorment cursà estudis de perfeccionament amb Imre Rohmann durant dos anys al Mozarteum de Salzburg. Ha realitzat nombrosos concerts tant com a solista o en distintes agrupacions de cambra, posant esment els darrers anys al repertori per a piano a quatre mans i dos pianos actuant a les Illes Balears (Auditorium i Teatre Principal de Palma, solista a les temporades de l’Orquestra Simfònica de Balears en 1994, 1997 i 2000, i a gairebé tots els festivals de música clàssica de Balears: Festival d’Hivern, Concerts a l’Herba, Festival Internacional de Deià, Festival Internacional Antoni Lliteres, Festival Internacional d’Eivissa, Clásicos del Siglo XX de la Fundació March, Cel.la F. Chopin de Valldemossa, Serenates d’Estiu de Son Servera, Setmana de Música de Felanitx, Concerts de Primavera d’Inca), Catalunya (Auditori de Caja Madrid, Cripta Gaudí, Auditori d’Horta-Guinardó, Ajuntament i Mercat de Música de Vic) , Itàlia (Associació F. Chopin de Caserta i Gira per Umbria), Àustria (Mozarteum i Schloss Leopoldskron de Salzburg) i Alemanya (gira amb la Deutsch-Französische Kammerorquester), Festival de primavera de Sofia (Bulgaria), Festival Carniola i Festival Tartini d’Slovènia. Ha enregistrat per a Ràdio Nacional, Catalunya Música i TVE-Balears i com a integrant del duet Blanco-Cortès ha editat dos Compact-Disc. El primer per al segell ONA Digital, amb primers enregistraments mundials d’obres de Tintorer, Samper, Mas Porcel i Guinovart i el segon amb obres per a piano sol i la primera edició mundial de l’integral per a piano a quatre mans de F. Chopin per a segell Unió Músics. Ha enregistrat un CD amb primers enregistraments mundials de la música pianística de Pere Tintorer per a segell Unió Músics. La reedició de la discogràfica La ma de Guido el 2004 d’aquest CD va ser candidat al premi al millor intèrpret de música clàssica als “Premios de la música de la Academia de las Artes y las Ciencias de la música”. Ha actuat com a solista amb la Camerata “Sa Nostra”, Vlaamsee Academy, Orquestra Simfònica de Balears, Deutsch-Französische Kammerorquester i Kammerphillarmonie Baden-Württemberg, interpretant obres per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Chopin, Saint-Saens, Poulenc i Bartok.
Ha produït i participat a nombrosos concerts pedagògics: el 2001 “El carnaval dels animals” de C. Saint-Saëns. El 2004 el montatge de l’espectacle “Pere i el llop”de Prokofieff i des de 2006 les produccions d’òpera en català “La Flauta Màgica” i “Les noces de Figaro” de Mozart així com “El barber de Sevilla” de Rossini, “Hansel i Gretel” de Humperdicnck i “El cas dels 3 porquets” de Mozart han aconseguit un gran èxit entre els escolars de Balears. Ha guanyat diversos premis com a solista de piano i en música de cambra arreu de Balears.
Ha treballat amb cantants com Eduardo Aladrén, Markus Schäfer, Zoran Todorovich, Ana María Sánchez, Enric Martínez-Castignani, Assumpta Mateu, Lluís Sintes, Vicenç Esteve, Maia Planas, Montse Melero, Ulrich Wand, Frédérique Sizaret, Marisa Roca, Waltraud Mucher, Josep Miquel Ribot, Fanny Marí, Tomeu Bibiloni, Joana Llabrés, Antonio Aragón, etc.
En el terreny docent, ha estat professor de piano, de música de cambra i actualment d’acompanyament de cant del Conservatori Professional de Música de Mallorca des de 1996 i també profesor del Conservatori Superior de Música i Dansa de les illes Balears de 2005-09.

Elisabet (Bel) Cirerol i Bibiloni – vestuari i elements escenogràfics

Nascuda a Palma, és Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (2006). En acabar la llicenciatura es traslladà a Barcelona on cursà el Màster d’Arquitectura Efímera: Escenografia i Muntatges Expositius a la Fundació Universitat Politècnica de Catalunya, i el curs de vestuari escènic a l’Institut Català de la Moda. Completa la seva formació amb estudis de vestuari teatral a Praga i a l’escola Bau de Barcelona.
Acabada aquesta etapa d’estudiant torna a Palma on començà a fer feina en el departament de vestuari de les sèries d’IB3 (Llàgrima de sang, Mossèn capellà i L’anell).
Posteriorment viu a Colònia (2012) durant cinc anys, allà segueix treballant en el departament de vestuari en diferents projectes (en alguns d’ells com a cap de vestuari) amb diverses productores com Filmpool Film-und Fernsehproduktion, Banijay Productions Germany GmbH i Endemol shine, al mateix temps amplia la seva formació com a dissenyadora de vestuari a l’Escola Internacional de Cinema de la mateixa ciutat.
En l’actualitat resideix a Palma encara que viatja molt sovint, fent feina per a projectes importants de caràcter internacional dels quals destaquen les pel·lícules: Offtherails amb Kelly Preston (BlackCamelPictures), NastyWomen amb AnneHathaway i Rebel Wilson (Metro Goldwyn Mayer) i Everyday de Lutz Rödig (IfsKöln).
Ha treballat en les següents sèries internacionals: The Mallorca Files (BBC), TheCrown(la premiada sèrie de Netflix), Turn Up Charlie (Netflix) i LittleBirds (Sky) dirigida per StaciePasson (Houseof Cars).
És la dissenyadora de vestuari del curtmetratge El síndrome del calcetíndesparejado dirigit per Marga Melià, del documental Les campanes no tocaren a mort dirigit per Toni Capellà i de les obres de teatre Una història vertadera, Madame Marie i Llum trencada (Premi Ciutat de Palma 2018).
També treballa com estilista en nombrosos espots publicitaris i és professora associada de la UIB.

Marta Barceló i Femenias – adaptació

Neix a  Mallorca l’any 1973. Autora atípica per la seva formació, Marta Barceló és llicenciada en Art Dramàtic (Especialitat teatre de gest), a l’Institut del Teatre de Barcelona, i BTEC National Diploma in Performing Arts (circus) a l’escola The Circus Space (Londres).

La trajectòria de Marta Barceló està molt lligada a la de la seva productora, Res de Res i En Blanc, amb qui ha treballat com a creadora, actriu, codirectora o autora de les seves obres durant vint anys, girant per quatre continents amb espectacles de creació pròpia de teatre gestual i circ. Paral·lelament, des del 2005 treballa a diferents productores de les Illes Balears, en series de ficció emeses a IB3, la televisió autonòmica.  «Vallterra» (2005-2006), «Llàgrima de sang», (2009-2011),  «L’anell» (2013), «Migjorn» (2013-2014), «Hotel bellavista» (2015) i «Treufoc» (2017)  són algunes de les ficcions en les que ha treballat.

Com a autora dramàtica escriu les primeres obres en coescriptura amb Biel Jordà («La capsa de mu», «Paraules Robades»), i posteriorment en solitari («Maria?», «Abans que arribi l’alemany»). També ha treballat la novel·la infantil (Lúnia) i el microteatre («Rates», «Germanes de sang», «Codi negre», «Ahmed»…).

Actualment és codirectora del C.IN.E. (Centre d’Investigació Escènica de Sineu), un antic cinema reconvertit en centre de creació gràcies per l’esforç de Res de Res i En Blanc.

PREMIS

Premi Guillem Cifre de Colonya per la novel·la Lúnia (1996)
Premi del Públic
del Teatre del Mar a l’espectacle de teatre gestual Tempo, de Res de Res (Coautoria, codirecció i cointerpretació) (2006)
Total Theatre Award
al Fringe Festival d’Edimburg a l’espectacle de dansa-teatre (remor), de Res de Res i Artigues. (Coautoria, codirecció i cointerpretació) (2012)
Premi SUSPIRIA FEST
 València al millor guió de curtmetratge per «Rates» (2015)
Guanyadora
del II Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears (2016) amb el text «Abans que arribi l’alemany»
Guanyadora del VI Torneig de Dramatúrgia del Temporada Alta de Girona
(2016), amb l’obra «Tocar mare»
Guanyadora del V Torneig de Dramatúrgia Trasantlàntica de Buenos Aires
(2017), amb l’obra «Tocar mare»

MENCIONS
Nominada a millor text original als premis Escènica
per l’obra «Maria?». (2010)
Espectacle nominat per optar al premi ESPECTACLE REVELACIO als Premis Max 2010

M. VICTÒRIA CORTÈS – directora musical

Nasqué a Palma de Mallorca el 1972.Començà els estudis de piano amb Carme Cortès al Conservatori de les Balears, els perfeccionà amb Emili Muriscot, cursà els Grau Superior al Conservatori del Liceu de Barcelona amb el pianista Ramon Coll i rebé els consells de l’insigne pianista Imre Rohmann al Mozarteum de Salzburg. Habitualment realitza concerts a les Illes Balears (Auditòrium i Teatre Principal de Palma, com a solista a la temporada de l’Orquestra Simfónica de les Illes Balears al 1997 i 2000 i als festivals internacionals de Deià, Cel.la Chopin de Valldemossa, Antoni Lliteres d’Artà, de’s Plà de Mallorca, Concerts de Primavera d’Inca, Clásicos del Siglo XX, Festival d’Hivern, Hivern a Mallorca), Catalunya (Cripta Gaudí, Auditori de Caja Madrid, Auditori del Corte Inglés, Palau Moja i al Conservatori del Liceu), Àustria (Hochschule Mozarteum i Schloss Leopoldskron) i Bulgària (Festival de Primavera de Sofia). Ha actuat com a solista amb la Kammerphillarmonie Baden-Württemberg , l’Orquestra Simfònica de Balears i amb l’Orquestra Simfònica “Szene 90?, interpretant concerts per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Schumann, Liszt, Saint-Saens i Bartók. El 1994 obtingué el II premi del Concurs Internacional de piano d’Eivissa, el 1995 guanyà el III Concurs de Piano “Antoni Torrandell”. Dins el camp de la música de cambra ha realitzat una gran activitat acompanyant a personalitats musicals com Javier Bonet o Manuel Miján, així com treballant amb diverses agrupacions estables. D’entre aquestes destacar els dos CDs amb el duet Blanco-Cortès, l’enregistrament d’un CD amb primers enregistraments mundials de l’obra cambrística de Pere Tintorer amb el Trio Reger l’any 2000 i un altre CD amb la soprano Joana Llabrés dedicat a música de dones compositores contemporànies l’any 2002. Ha realitzat diversos concerts pedagògics arreu de Mallorca. Com a docent, ha estat durant tres anys professora acompanyant d’instrument. Actualment és profesora de repertori de cant al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.

Eugenia Corbacho – direcció d’escena
Llicenciada en Direcció d’Escena i Dramatúrgia per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València, s’especialitza en Teatre Líric a la Hochschule für Musik und Theater – Bayerische Theaterakademie de Munich (Alemanya), sota la tutela del Professor Cornel Franz. En 2018 obté el títol oficial de Màster Universitari en Estudis Avançats de Teatre. Deixeble del director d’escena Marcelo Díaz, rep a més les directrius de professionals com: J. Carlos Plaza, C. Oliva, M. de Paco, D. Palau, A. Pradier, C. Alberola, T. Townsend, P. Neff, R. Calatayud, A. Díaz Zamora, V. Genovés, V. Antón, V. Savelieva, R. Rodríguez, M. Grau, C. Pujols, L. di Marco i M. Gallardo.
Ja des de molt petita inicia la seva formació artística al Teatre Principal de Palma de Mallorca. Continua al Centre Dramàtic di Marco de la mateixa ciutat ia la Universitat de les Illes Balears. Posteriorment prossegueix la seva formació al Conservatori de Música de Barcelona, obtenint el Títol Professional de Música en Cant amb Premi d’Honor.
En el terreny escènic exerceix diversos càrrecs tècnics com regidoria i assistència de direcció en nombrosos muntatges lírics i teatrals, destacant la seva participació en l’espectacle The Infernal Comedy, interpretat i dirigit per John Malkovich, en la seva gira per Espanya.
En la seva faceta de docent, des de 2013 exerceix la tasca de coach escènic per a cantants lírics. Durant el curs 2013/14, imparteix les assignatures d’Escena Lírica i Tècnica Corporal i Moviment al Conservatori Superior de Música Joaquin Rodrigo de València. També és la responsable d’escena al Taller d’Òpera Italiana al Consolat de Mar (València) amb La Bohème de G. Puccini. Posteriorment és professora especialista d’Escena Lírica al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i actualment al Conservatori Superior de Música Óscar Esplà d’Alacant.
Debuta en la direcció d’escena amb un muntatge al voltant de l’òpera Manon de J. Massenet a la Sala Luz de Gas, Barcelona. Posteriorment signa la posada en escena dels següents títols lírics: Doña Francisquita, Nabucco, West Side Story; Il Barbiere di Siviglia, Le nozze di Figaro i Hänsel und Gretel (adaptació per a públic familiar); La Viola d’Or, Follia (Escola Superior de Música de Catalunya), El duo de la Africana, Così fan tutte, la Revetlla de la Coloma i La Revoltosa, L’Elisir d’Amore, El Secret de Susana (Theaterakademie-Prinzregententheater Munich, Alemanya), Don Pasquale, La Bohème, La Flauta Màgica (al costat del pintor i escultor Juan García Ripollés), Il Barbiere di Siviglia (Teatre Principal de Palma de Mallorca – Premi AOTP 2015 al Millor muntatge escènic – i Teatre Gayarre de Pamplona ); Marina (Teatre Principal de Maó), La Traviata (Teatre Principal de Castelló i Festival d’Òpera de Peníscola), Rita de G. Donizetti (Òpera de Sarrià – Barcelona), La del Manojo de Roses, de P. Sorozábal, l’òpera Il Signor Bruschino, de G. Rossini i La Chanson de Fortunio de J. Offenbach