- Yuri Nasushkin(violí)
Masterclasses 10 i 11 de gener
11 de gener de 9 a 10 h i de manera virtual penjat al web d’Euroclassics per octubre de 2020
Conferència – col.loqui “El violí dins els ensenyaments superiors a l’estat espanyol i a Europa. Sortides professionals per a violinistes”
El violinista ucraïnès Yuri Nasushkin va realitzar una xerrada per donar la seva opinió sobre com caldria ser la formació d’un jove violinista a l’actualitat.
Sabent que els instrumentistes sempre donen molta importància als aspectes tècnics de l’instrument, ell en canvi va insistir en la formació global dels joves. Referint-se no sols a la formació en tots els aspectes musicals que suposen els estudis actuals, sinó donant rellevància als aspectes de formació en les arts en general (literatura, pintura, teatre) com a persones. Tot plegat amb un objectiu primer d’aconseguir una felicitat i serenor necessàries per poder gaudir del fet musical.
Per això va parlar de la formació i treball corporal per aconseguir una bona postura, dels bons hàbits d’estudi (regular i ben dosificat), i també de mantenir una bona relació amb l’entorn familiar perquè des de l’entorn parental siguin guia i recolzament per la construcció del caràcter dels alumnes que els permetrà pujar a un escenari amb tota la confiança necessària per poder transmetre la música.
- Ina Kancheva (Soprano)
Conferència – col.loqui : Pauline Viardot i la dona dins el repertori líric
24 de gener a les 18:00 i de manera virtual al web i l’esdeveniment de Facebook per octubre de 2020
La soprano búlgara ha detallat la vida de la mezzosoprano i compositora francesa Pauline Viardot amb detalls biogràfics.
Ha destacat la importància de pertànyer a un ambient familiar musical (Viardot era filla d’un cèlebre tenor i d’una soprano; la seva germana Maria Malibran també era cantant i ella se va casar amb un crític musical i director de teatre) com a plataforma o punt de partida per poder desenvolupar la carrera professional.
Va destacar l’empoderament de Viardot més a partir de les seves dots intel.lectuals que no de la tècnica.
Desenvolupà la seva vessant creativa com a compositora (nombrosos lieder i tres òperes de saló) una vegada que es retirà com a cantant.
En el col.loqui posterior es va tractar el tema de l’abordament de la creació artística des d’un punt de vista global fent el paral.lelisme amb la formació de Viardot, qui era pianista, cantant, compositora, professora i a més coneixia bé la part de direcció i producció teatral a nivell operístic
- Ludmil Angelov (pianista i programador musical)
Conferència – col.loqui : Frédéric Chopin en el seu 210 aniversari
26 de gener a les 10:00 a l’escola Musicalen i de manera virtual al web d’Euroclassics i l’esdeveniment del Facebook per octubre de 2020
El pianista de Bulgària Ludmil Angelov va xerrar de Frederic Chopin com a intérpret i professor.
Explicà quins era el tipus de so típic d’aquest autor i quins exercicis servien per acostar-se a aquest so ideal a l’hora d’interpretar les seves partitures.
També va explicar com els estudis de piano que Chopin va composar són la millor escola tècnica possible per qualsevol estudiant de piano que aspiri arribar al major virtuosisme i va dir que creu que per tocar el repertori de Chopin són completament obligats com eina d’estudi per poder superar les dificultats tècniques de les seves grans obres.
Al col.loqui posterior va donar consells als alumnes de piano sobre com abordar el repertori, quin tipus d’obra treballar primer i a quins nivells convé fer-ho.