David Menéndez- baríton

És un dels barítons espanyols més reconeguts de la seva generació.

Nascut a Castrillón (Astúries), és diplomat en Educació Musical per la Universitat d’Oviedo. Estudia cant amb la professora Mª Dolors Tamargo i posteriorment amb Ana Luisa Chova al Conservatori Superior Joaquín Rodrigo de València, finalitzant la seva carrera amb Premi Extraordinari fi de carrera ..

Al novembre de 1999 va guanyar el Primer Premi de el Concurs Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya. Al juny de 2005 guanya el tercer premi de el Concurs Internacional de Cant “Operalia” que dirigeix Plácido Domingo.

Ha cantat abundant música simfònica i oratori “Requiem” de Fauré, “Oratori de Nadal” i “Missa breu F-dur BWW 233″ de JS Bach, “Messies” de G. F. Haendel, “Missa de la Coronació” de W.A. Mozart, “Cantata 147″ i “Cantata 90″ d? J.S. Bach, “Requiem KV626″ de W.A. Mozart, “Missa en mi bemoll” de Schubert, “Stabat Mater” de Dvorak, “Missa en tempori belli” de Haydn, 9ªSinfonía de Beethoven, Cantique du Noel d’A Honegger, chistus de F.Lizst, etc.

Va debutar al Teatre de la Sarsuela de Madrid al paper de Don Carlos a “El Jurament” de Gaztambide, sota la direcció de M. Roa i E. Sagi. Ha participat en “Salomé” de R. Strauss al Palau de la Música de València sota la direcció de R. Weikert, i en les òpera d’Oviedo dirigit per M. Valdés i E. Sagi i Bilbao, J. Mena i E. Sagi, així com en “Moisès und Aaron” de Schönberg a l’Auditori de Barcelona i al Festival de Música de Granada, sota la direcció d’a Tamayo. Ha interpretat els rols de Cecil de “Maria Stuarda”, Rambaldo de “La Rondine”, Orbazzano de “Tancredi”, Melisso de “Alcina” i Lord Sydney d ‘ “Il viaggio a Reims” i Guglielmo de “Così fan tutte”, Giovanni de “D.Giovanni” de Mozart, Taddeo de “L’ italiana in Algeri “de Rossini a la Temporada d’Òpera d’Oviedo, Joaquín de” la d’el manat de Roses “, el paper de Pencho de” Maria del Carmen “de Granados a l’Auditori de Múrcia, Belcore a ” L’elisir d’ ‘ amore “en la temporada d’òpera de Mallorca, i al Teatre Palau Valdés d’Avilés.

Ha debutat el Parmenione de “L’ocassione fa il ladro” al Taller d’Òpera de l’Liceu sota la direcció de J.Pons, així com a l’Auditori de Santiago de Compostel·la iniciant una particular afinitat amb els rols de Rossini. A l’agost de 2003 intervé al Festival Rossini de Pesaro en el paper de Lord Sydney a “Il viaggio a Reims”. Participa al Festival Mozart de La Corunya en el paper de Nardo de “La finta giardiniera” amb la direcció de G. Kuhn i E. Sagi.
Ha participat en obres de música contemporània com en el “Orfeo” de DW Kirchner o “Boulevard Solitude” de Henze (Teatre de Liceu) o en l’estrena mundial de “La Filla de el Cel” al Teatre Perez Galdós de Las Palmas en un muntatge de La Fura dels Baus.

Al Teatre Liceu de Barcelona intervé en títols com: “Cosi fan tutte” en el paper de D. Alfonso, el David de “Babel 46″ de X. Montsalvatge sota la direcció de Ros Marbà, el Curio de “Juli Cèsar” de Haendel sota la direcció de M.Hofstetter i Wernicke (Gravació DVD en el segell TDKclasic) i Philippo de “la Gazzeta” de Rossini sota la direcció de M. Barbacini i Dario Fo. En la temporada 07/08 ha cantat Dandini de “La Cererentola” de Rossini sota la direcció de J. Font i Patrick Sumers. Masetto de “Don Giovanni” sota la direcció de C. Bieito i F.Haider Al Teatre Reial de Madrid ha interpretat els rols de Lord Sydney d ‘ “Il viaggio a Reims” sota la direcció d’A Zedda i E. Sagi; Enius de “Cleopatra” de Massenet dirigit per M.Ortega i Urbino de “Elena i Constantí” de R. Carnicer i Schaunard de “La Bohème” ambdues dirigides per Jesús López Cobos.
Després dels seus èxits en la Berliner Philarmonie i les seves interpretacions de Dandini de La Cenerentola a La Greek National Opera i Opera de Toulón, el seu debut com Leporello al Teatre de la Maestranza, El Rèquiem Alemany de Brahms sota la batuta de Jesús López Cobos, el Comte Almaviva en l’òpera d’Oviedo i el seu reeixit debut al teatre Bolshoi de Moscou, els seus pròxims compromisos li portessin de nou a l’teatre rus a interpretar el paper de Lord Sidney d’Il Viaggio a Reims sota la batuta de Tugan Sokiev, on també debutarà el Rol de Fígado de li Nozze di Figaro i Leporello de D.Giovanni. cantarà també els rols de Dulcamara de L’Elisir d’amore, i cantarà el director de Les Mamelles de Thiresias, Gulielmo de Cosí Fan Tutte, 9a Simfonia de Beethoven o Missa de la Coronació de Mozart, entre d’altres.

MARIA VICTÒRIA CORTÈS, piano

Nasqué a Palma de Mallorca el 1972.Començà els estudis de piano amb Carme Cortès al Conservatori de les Balears, els perfeccionà amb Emili Muriscot, cursà els Grau Superior al Conservatori del Liceu de Barcelona amb el pianista Ramon Coll i rebé els consells de l’insigne pianista Imre Rohmann al Mozarteum de Salzburg. Ha realitzat concerts a les Illes Balears (Auditòrium i Teatre Principal de Palma, com a solista a la temporada de l’Orquestra Simfónica de les Illes Balears al 1997 i 2000), Catalunya, València, Àustria, Itàlia, Mèxic, Perú, Bulgària…Ha actuat com a solista amb la Kammerphillarmonie Baden-Württemberg , l’Orquestra Simfònica de Balears i amb l’Orquestra Simfònica “Szene 90”, interpretant concerts per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Schumann, Liszt, Saint-Saens i Bartók. El 1994 obtingué el II premi del Concurs Internacional de piano d’Eivissa, el 1995 guanyà el III Concurs de Piano “Antoni Torrandell”

Entre els seus enregistraments cal destacar els dos CDs amb el duet Blanco-Cortès, l’enregistrament d’un CD amb primers enregistraments mundials de l’obra cambrística de Pere Tintorer amb el Trio Reger l’any 2000 i un altre CD amb la soprano Joana Llabrés dedicat a música de dones compositores contemporànies l’any 2002. També recentment ha enregistrat cançons de Baltasar Samper amb el tenor José Manuel Sánchez.

Fa més de dèu anys que és professora de repertori de cant al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.

Els darrers anys s’ha especialitzat com a pianista repertorista, treballant a la preparació d’òperes adaptades pel públic infantil (Hansel i Gretel, La flauta màgica, El barber de Sevilla, Les noces de Figaro), en format amb acompanyament de piano (Tosca, Don Carlo), preparant les òperes de les Temporades del Teatre Principal (Carmen, Die Zauberflöte, Rigoletto, La Traviata), treballant en aquestes amb noms tan importants de la lírica com Carlos Álvarez, Josep Bros, Silvia Vázquez i amb la direcció de José Maria Moreno,Martin Fischer-Diskau o Pablo Mielgo.

Realitza habitualment concerts amb cantants solistes tant de cançó com d’òpera i oratori.

Actualment és professora de repertori de cant al Conservatori Professional de música i dansa de Mallorca.