VINE EN TRANSPORT PÚBLIC O COMPARTEIX EL TRANSPORT PRIVAT
per tal de millorar el medi ambient
Te recomanam la línia circular de l’EMT a Palma o la xarxa de transports TIB
CONCERT D’ALUMNES
Andrés López – tenor
Non t’accostare alla urna G Verdi
Yo no se qué veo en Ana Mary J. Guridi
Alejandro Bals – baix
Feldeinsamkeit J. Brahms
Come pari de vezzoso de L’elisir d’amore G. Donizetti
M. Mar Vives – soprano
Caro nome de Rigoletto G. Verdi
Paula Riera – soprano
Eccomi in lieta vesta de Capuletti de G. Donizetti
Biel Mas – baríton
Mein Sehnen de Die Töte Stadt E. W. Korngold
Hai gia vinta la causa de Le nozze di Figaro W. A. Mozart
—
TAULA RODONA SOBRE CONCURSOS INTERNACIONALS DE CANT
Debat online que s’enregistrarà i compartirà en xarxes socials el mes d’abril de 2023
Margherita Rotondi – mezzosoprano guanyadora de varis concursos internacionals i jurat a concursos de cant a Itàlia
Joan Laínez – tenor guanyador de diversos concursos internacionals
Francesc Blanco – director del Festival d’hivern
David Menéndez- baríton
És un dels barítons espanyols més reconeguts de la seva generació.
Nascut a Castrillón (Astúries), és diplomat en Educació Musical per la Universitat d’Oviedo. Estudia cant amb la professora Mª Dolors Tamargo i posteriorment amb Ana Luisa Chova al Conservatori Superior Joaquín Rodrigo de València, finalitzant la seva carrera amb Premi Extraordinari fi de carrera ..
Al novembre de 1999 va guanyar el Primer Premi de el Concurs Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya. Al juny de 2005 guanya el tercer premi de el Concurs Internacional de Cant “Operalia” que dirigeix Plácido Domingo.
Ha cantat abundant música simfònica i oratori “Requiem” de Fauré, “Oratori de Nadal” i “Missa breu F-dur BWW 233″ de JS Bach, “Messies” de G. F. Haendel, “Missa de la Coronació” de W.A. Mozart, “Cantata 147″ i “Cantata 90″ d? J.S. Bach, “Requiem KV626″ de W.A. Mozart, “Missa en mi bemoll” de Schubert, “Stabat Mater” de Dvorak, “Missa en tempori belli” de Haydn, 9ªSinfonía de Beethoven, Cantique du Noel d’A Honegger, chistus de F.Lizst, etc.
Va debutar al Teatre de la Sarsuela de Madrid al paper de Don Carlos a “El Jurament” de Gaztambide, sota la direcció de M. Roa i E. Sagi. Ha participat en “Salomé” de R. Strauss al Palau de la Música de València sota la direcció de R. Weikert, i en les òpera d’Oviedo dirigit per M. Valdés i E. Sagi i Bilbao, J. Mena i E. Sagi, així com en “Moisès und Aaron” de Schönberg a l’Auditori de Barcelona i al Festival de Música de Granada, sota la direcció d’a Tamayo. Ha interpretat els rols de Cecil de “Maria Stuarda”, Rambaldo de “La Rondine”, Orbazzano de “Tancredi”, Melisso de “Alcina” i Lord Sydney d ‘ “Il viaggio a Reims” i Guglielmo de “Così fan tutte”, Giovanni de “D.Giovanni” de Mozart, Taddeo de “L’ italiana in Algeri “de Rossini a la Temporada d’Òpera d’Oviedo, Joaquín de” la d’el manat de Roses “, el paper de Pencho de” Maria del Carmen “de Granados a l’Auditori de Múrcia, Belcore a ” L’elisir d’ ‘ amore “en la temporada d’òpera de Mallorca, i al Teatre Palau Valdés d’Avilés.
Ha debutat el Parmenione de “L’ocassione fa il ladro” al Taller d’Òpera de l’Liceu sota la direcció de J.Pons, així com a l’Auditori de Santiago de Compostel·la iniciant una particular afinitat amb els rols de Rossini. A l’agost de 2003 intervé al Festival Rossini de Pesaro en el paper de Lord Sydney a “Il viaggio a Reims”. Participa al Festival Mozart de La Corunya en el paper de Nardo de “La finta giardiniera” amb la direcció de G. Kuhn i E. Sagi.
Ha participat en obres de música contemporània com en el “Orfeo” de DW Kirchner o “Boulevard Solitude” de Henze (Teatre de Liceu) o en l’estrena mundial de “La Filla de el Cel” al Teatre Perez Galdós de Las Palmas en un muntatge de La Fura dels Baus.
Al Teatre Liceu de Barcelona intervé en títols com: “Cosi fan tutte” en el paper de D. Alfonso, el David de “Babel 46″ de X. Montsalvatge sota la direcció de Ros Marbà, el Curio de “Juli Cèsar” de Haendel sota la direcció de M.Hofstetter i Wernicke (Gravació DVD en el segell TDKclasic) i Philippo de “la Gazzeta” de Rossini sota la direcció de M. Barbacini i Dario Fo. En la temporada 07/08 ha cantat Dandini de “La Cererentola” de Rossini sota la direcció de J. Font i Patrick Sumers. Masetto de “Don Giovanni” sota la direcció de C. Bieito i F.Haider Al Teatre Reial de Madrid ha interpretat els rols de Lord Sydney d ‘ “Il viaggio a Reims” sota la direcció d’A Zedda i E. Sagi; Enius de “Cleopatra” de Massenet dirigit per M.Ortega i Urbino de “Elena i Constantí” de R. Carnicer i Schaunard de “La Bohème” ambdues dirigides per Jesús López Cobos.
Després dels seus èxits en la Berliner Philarmonie i les seves interpretacions de Dandini de La Cenerentola a La Greek National Opera i Opera de Toulón, el seu debut com Leporello al Teatre de la Maestranza, El Rèquiem Alemany de Brahms sota la batuta de Jesús López Cobos, el Comte Almaviva en l’òpera d’Oviedo i el seu reeixit debut al teatre Bolshoi de Moscou, els seus pròxims compromisos li portessin de nou a l’teatre rus a interpretar el paper de Lord Sidney d’Il Viaggio a Reims sota la batuta de Tugan Sokiev, on també debutarà el Rol de Fígado de li Nozze di Figaro i Leporello de D.Giovanni. cantarà també els rols de Dulcamara de L’Elisir d’amore, i cantarà el director de Les Mamelles de Thiresias, Gulielmo de Cosí Fan Tutte, 9a Simfonia de Beethoven o Missa de la Coronació de Mozart, entre d’altres.
Nasqué a Palma de Mallorca el 1972.Començà els estudis de piano amb Carme Cortès al Conservatori de les Balears, els perfeccionà amb Emili Muriscot, cursà els Grau Superior al Conservatori del Liceu de Barcelona amb el pianista Ramon Coll i rebé els consells de l’insigne pianista Imre Rohmann al Mozarteum de Salzburg. Ha realitzat concerts a les Illes Balears (Auditòrium i Teatre Principal de Palma, com a solista a la temporada de l’Orquestra Simfónica de les Illes Balears al 1997 i 2000), Catalunya, València, Àustria, Itàlia, Mèxic, Perú, Bulgària…Ha actuat com a solista amb la Kammerphillarmonie Baden-Württemberg , l’Orquestra Simfònica de Balears i amb l’Orquestra Simfònica “Szene 90”, interpretant concerts per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Schumann, Liszt, Saint-Saens i Bartók. El 1994 obtingué el II premi del Concurs Internacional de piano d’Eivissa, el 1995 guanyà el III Concurs de Piano “Antoni Torrandell”
Entre els seus enregistraments cal destacar els dos CDs amb el duet Blanco-Cortès, l’enregistrament d’un CD amb primers enregistraments mundials de l’obra cambrística de Pere Tintorer amb el Trio Reger l’any 2000 i un altre CD amb la soprano Joana Llabrés dedicat a música de dones compositores contemporànies l’any 2002. També recentment ha enregistrat cançons de Baltasar Samper amb el tenor José Manuel Sánchez.
Fa més de dèu anys que és professora de repertori de cant al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca.
Els darrers anys s’ha especialitzat com a pianista repertorista, treballant a la preparació d’òperes adaptades pel públic infantil (Hansel i Gretel, La flauta màgica, El barber de Sevilla, Les noces de Figaro), en format amb acompanyament de piano (Tosca, Don Carlo), preparant les òperes de les Temporades del Teatre Principal (Carmen, Die Zauberflöte, Rigoletto, La Traviata), treballant en aquestes amb noms tan importants de la lírica com Carlos Álvarez, Josep Bros, Silvia Vázquez i amb la direcció de José Maria Moreno,Martin Fischer-Diskau o Pablo Mielgo.
Realitza habitualment concerts amb cantants solistes tant de cançó com d’òpera i oratori.
Actualment és professora de repertori de cant al Conservatori Professional de música i dansa de Mallorca.
Margherita Rotondi, mezzosoprano
Nascuda a Bari, es va llicenciar en cant amb total nota al Conservatori de Bari i es va especialitzar en Cant Barroc amb la contralt Sonia Prina al Conservatori de Ferrara, obtenint el grau de segon nivell amb 110 elogis i menció.
Fins ara estudia tècnica vocal amb Lucrezia Messa.
Va perfeccionar les seves habilitats a l’Acadèmia Belcanto “Rodolfo Celletti” participant al Festival Valle d’Itria interpretant un metge a l’òpera Nur de Marco Taralli i Arnalta a la Coronació de Poppea.
Va començar la seva carrera als teatres d’òpera cantant a Lo Speziale de Haydn amb l’Opera de Chambre de Geneve, Lola a Cavalleria Rusticana a l’Ente Concerti Maria De Carolis a Sàssari i Dorabella dirigida per Janos Acs a Così fan tutte.
El 2014 es va incorporar al projecte EOS al Teatre Carlo Felice de Gènova interpretant Suor Zelatrice a Suora Angelica, Cherubino a Le Nozze di Figaro, Rosalia a West Side Story, Mercedes a Carmen i Berta a El barber de Sevilla.
També va ser Missatgera/Esperanza a L’Orfeo de Monteverdi al Teatro Olimpico de Vicenza, Nerone a L’Incoronazione di Poppea a la Sala de Concerts de Tòquio i al Festival Opera Rara de Cracòvia, Penèlope a El retorn d’Ulisses a la patria a la Scuola. Grande di San Rocco a Venècia dirigida per Claudio Cavina.
Va tornar a Carlo Felice com a Dimitri a Fedora de Giordano al costat de Daniela Dessì.
Va ser la dama de Lady Macbeth, Cherubino i Praskowia a The Merry Widow al Teatre Petruzzelli de Bari.
Va tornar per interpretar el paper de Cherubino per al Festival de les Setmanes Olímpiques de Vicenza.
Va guanyar el primer premi al I Concurs Internacional de Cant d’Òpera Federico II Andrea presidit per Maurizio Arena, el Premi Rotary al 31è Concurs Internacional Maria Caniglia de Sulmona i el Premi a l’Excel·lència com a alumne de l’Acadèmia “Rodolfo Celletti” de Martina Franca.
Ha enregistrat per a segells discogràfics com Tactus (Oratorio Giona), Dynamic (La Fedora), Velut Luna (Le Nozze di Figaro), Digressione Music (Lletres de Van Westerhout) i Glossa (La Flora), aquesta última sortirà el 2023. .
El 2022 va estar compromesa amb l’Orquestra Magna Grecia en les produccions de la Missa de la Coronació, el Rèquiem de Mozart, l’Stabat Mater de Pergolesi en la versió de Paisiello i Falstaff al Festival de Música de Lerici amb Bryn Terfel.
Recentment ha realitzat un recital a la Fundació Houck i al club Unione-Teatro Petruzzelli on ha presentat el CD editat per Docilune titulat “Songs of a long journey” en formació de cambra amb el pianista Vincenzo Cicchelli.
Els propers compromisos inclouen el Rèquiem de Mozart per a la Fundació Valente di Molfetta, l’Stabat Mater de Cafaro per a l’OLES de Lecce i recitals de música de cambra a Castro, Busseto, Palma de Mallorca, Roncegno, Abruzzo i Cremona.
JOAN LAÍNEZ – tenor
-
Segon premi al concurs internacional “Córsica Lírica” al setembre de 2021, obtenint també el Premi “In Opera Veritas”, atorgat pel públic i el premi del recital a Bari, Itàlia.
-
Premi del públic al concurs Jole di Maria (Tivoli) el 2022
-
Primer premi del concurs internacional Grandi Voci de Salzburg el 2023
Va néixer a Llucmajor, Mallorca i va començar la seva carrera musical amb la pianista Maria Antònia Noguera als 7 anys. Continua els seus estudis de piano al Conservatori Professional de Palma de Mallorca sota la tutela de Margalida Palou i el Mestre Miquel Segura. Va acabar els seus estudis a Barcelona amb la professora Carme Poch. Juntament amb els seus estudis de piano, va estudiar direcció coral amb els directors Manel Cabero i Joan Company i va realitzar cursos de direcció coral amb Josep Vila, Mireia Barrera, Fernando Marina, Javier Bustos entre d’altres.
Al Conservatori Professional de Música de Palma ha estudiat cant amb Joana Maria Llabrés i la pianista Maria Victòria Cortès. Actualment estudia amb el baríton David Menéndez a València i ha assistit a classes magistrals amb la georgiana Ketevan Kemoklidze, Miguel Sola i el mestre Miquel Ortega Durant els anys 2019 i 2020 va realitzar diversos concerts com a tenor solista amb la Jove Orquestra de les Illes Balears amb la soprano Irene Mas, Arancha Calvo, Catina Bibiloni, amb repertoris d’Òpera i Sarsuela.
També el Rèquiem de Mozart amb l’Ensemble Tramuntana dirigit per Barry Sargent i recitals amb la soprano Marga Cloquell, Inma Hidalgo, el baríton Jorge Tello, la soprano María Casado o la Mezzo Mar Campo amb Maria Victòria Cortès, Francesc Blanco, Alicia Moreno i Jesús López Blanco al piano i que s’han interpretat en diferents espais i teatres de Mallorca i Menorca. Ha cantat el paper principal de l’adaptació de l’Òpera “Anima de Don Carlo” de “Don Carlo” de Verdi dirigida per J.M. Albinyana. El 2021, juntament amb l’actriu Lara Martorell ha interpretat el concert “Con Mi Dolor a Solas” i amb el quintet “Palma Brass” i Catina Bibiloni un recital de romances i duos de Zarzuela.
Com a director coral ha dirigit la formació professional “Cor Euroclàssics” interpretant el Rèquiem de Brahms i la Petita Missa Solemne de Rossini i formacions amateurs com el “Cor CIutat de Mallorca” “Orfeó Mayurqa” , el “Mallorca Gay Men’s Chorus” i els “Palma Gospel Singers” realitzant concerts nacionals i internacionals.