VINE EN TRANSPORT PÚBLIC  O COMPARTEIX EL TRANSPORT PRIVAT
per tal de millorar el medi ambient

Te recomanam la línia circular de l’EMT a Palma o la xarxa de transports  TIB

17 de novembre a les 20.00 h Teatre Municipal Xesc Forteza

Venda d’entrades

Venda general d’entrades: a Taquilla del Teatre  (1h abans de començar)

PROGRAMA

El viatge d’hivern D. 911

És el segon cicle de cançons que es va popularitzar. És una de les obres mestres de Schubert i un dels primers cicles de lieder complets de l’època romàntica on el compositor, seguint el fil d’una història completa, utilitza diferents registres musicals per explicar plenament les peripècies successives.

El viatge d’hivern junt amb La bella molinera il·lustra l’apogeu de la música de cambra al segle XIX.

  1. Gute Nacht (bona nit)
  2. Die Wetterfahne (el penell)
  3. Gefrorne Tränen (llàgrimes gelades)
  4. Erstarrung (rigidesa)
  5. Der Lindenbaum (el til·ler)
  6. Wasserflut (inundació)
  7. Auf dem Flusse (al riu)
  8. Rückblick (mirant enrere)
  9. Irrlicht (foc fatu)
  10. Rast (descans)
  11. Frühlingstraum (somni de primavera)
  12. Einsamkeit (soledat)
  13. Die Post (el correu)
  14. Der greise Kopf (el cap ancià/blanc)
  15. Die Krähe (el corb)
  16. Letzte Hoffnung (última esperança)
  17. Im Dorfe (al poble)
  18. Der stürmische Morgen (el matí de tempesta)
  19. Täuschung (desil·lusió)
  20. Der Wegweiser (el cartell)
  21. Das Wirtshaus (la fonda)
  22. Mut! (coratge!)
  23. Die Nebensonnen (el parheli)
  24. Der Leiermann (l’intèrpret de viola de roda)

Daniel Kirch – tenor
Entre els seus recents i futurs compromisos destacant Lohengrin (nova producció) a Nates y Angers, Der Fremde (El milagro de Heliane) a la Vienna Volksoper, el seu debut al rol principal de Tristan i Isolda amb la producció de Heiner Müller a l’ Ópera de Lió , sota la direcció de Hartmut Haenchen, el Requiem de Dvo?ák a St. Gallen, la Simfonia n ° 9 de Beethoven amb la Dresdner Philharmonie, Stolzing (Los maestros cantores de Núremberg) a Budapest, amb Adam Fischer, Tannhäuser a Innsbruck, Siegmund (La valquiria) y Parsifal amb Ulf Schirmer a Leipzig, Erik (El holandés wandering) a Varsovia i Fritz (El sonido distant), a Graz.

Ha interpretat Stolzing en una producció de Tobias Kratzer, dirigida per Justin Brown a Karlsruhe, a Leipzig amb Schrimer y en Manchester, versió concertada, amb Sir Mark Elder, Erik al New National Theatre de Tokyo, el rol principal de Tannhäuser a Leipzig, Bacchus (Ariadna en Naxos) a Beijing, Paul (La ciudad muerta) en Nancy, Nantes y Angers, Florestán (Fidelio) en Bergen y Hof, Lohengrin en Coburg, Claudio (La prohibición de amar) en Leipzig, Kaufmann (Jakob Lenz) en Bolognia y Jim Mahoney (Ascenso y caída de la ciudad de Mahagonny) a Essen i Leipzig.

El 2010 Daniel Kirch va debutar a la Deutsche Oper Berlin com a Karl von Valois (Escenas de la vida de Santa Juana), en la darrera producció de Christoph Schlingensief.

El 2007, va començar els seus passos com a tenor dramàtic cantant Max (El caçador furtiu), primer en versió concertada a Varsòvia i després en una producció a Salzburg.

Ha cantat en alguns dels teatres d’òpera més importants, entre altres, el Staatsoper Berlin, Opernhaus Zürich, Teatro alla Scala en Milán, Semperoper Dresden, Vienna Staatsoper / Burgtheater, Oper Köln, Bregenz, Salzburg, Theatre Basel, Nederlandse Reisopera, Oper Düsseldorf, Théâtre de la Monnaie en Bruselas, Gran Teatro Liceu a Barcelona y en la Bayrische Staatsoper Munich, sota la direcció de prestigiosos directors d’orquesta com Michael Gielen, Valery Gergiev, René Jacobs, Christian Thielemann i Claudio Abbado, i d’escena, com Harry Kupfer, Michael Thalheimer, Robert Carsen, Andreas Homoki, Peter Konwitschny, Günter Krämer, Christof Loy i David Pountey.

En el seu repertori concertístic es pot destacar el seu debut com a Waldemar de los Gurre-Lieder de Schönberg, sota la direcció de Lothar Zagrosek, a Berlín; concerts amb Reinbert de Leeuw a Rotterdam i a La Haya, amb Zubin Mehta i la Israel Philharmonic a Tel Aviv, Sankt Bach Passion de Kagel al Concertgebouw de Ámsterdam amb Markus Stenz, Escenas de Fausto de Schumann amb la Philharmonic de Varsòvia i Antoni Wit, the Symphony n ° 8 de Mahler with Eliahu Inbal, El libro de los sei sellos de Schmidt, Requiem de Verdi, Missa Solemnis y la Sinfonía n ° 9 de Beethoven y La canción de la tierra de Mahler with the Ensemble Intercontemporain y Susanna Mälkki en París. Daniel Kirch estudia a la Hochschule für Musik de Cologne, su ciudad natal, amb Hans Sotin i amb Irmgard Hartmann-Dressler a Berlín.

Daniel Kirch va estudiar a la Hochschule für Musik de la seva ciutat natal, Colònia, amb Hans Sotin, així com a Berlín amb Irmgard Hartmann-Dressler. També va estudiar amb James Wagner, Reiner Goldberg i Dennis O`Neill. Des de fa uns anys treballa amb Jan-Hendrik Rootering.

És guardonat amb diversos concursos de veu, entre els quals es troba el Bundeswettberwerb Gesang Berlin. Amb el començament de la temporada 1997/98, Harry Kupfer el va contractar al conjunt de la Komische Oper Berlin, on va cantar regularment – més tard com a convidat – fins al 2004. Diverses de les seves produccions estan documentades en CD o DVD per a Capriccio, Wergo, HR, WDR, BR i Naxos.
FRANCESC BLANCO – piano
Nascut a Palma de Mallorca el 1970.Va començar els estudis de piano al Conservatori de Balears i el 1993 finalitzà el Grau Superior de piano amb les màximes qualificacions al Conservatori de València, després d’estudiar amb Emili Muriscot a Palma i amb Ramon Coll al Conservatori del Liceu de Barcelona. Posteriorment cursà estudis de perfeccionament amb Imre Rohmann durant dos anys al Mozarteum de Salzburg. Ha realitzat nombrosos concerts tant com a solista o en distintes agrupacions de cambra, posant esment els darrers anys al repertori per a piano a quatre mans i dos pianos actuant a les Illes Balears (Auditorium i Teatre Principal de Palma, solista a les temporades de l’Orquestra Simfònica de Balears en 1994, 1997 i 2000, i a gairebé tots els festivals de música clàssica de Balears: Festival d’Hivern, Concerts a l’Herba, Festival Internacional de Deià, Festival Internacional Antoni Lliteres, Festival Internacional d’Eivissa, Clásicos del Siglo XX de la Fundació March, Cel.la F. Chopin de Valldemossa, Serenates d’Estiu de Son Servera, Setmana de Música de Felanitx, Concerts de Primavera d’Inca), Catalunya (Auditori de Caja Madrid, Cripta Gaudí, Auditori d’Horta-Guinardó, Ajuntament i Mercat de Música de Vic) , Itàlia (Associació F. Chopin de Caserta i Gira per Umbria), Àustria (Mozarteum i Schloss Leopoldskron de Salzburg) i Alemanya (gira amb la Deutsch-Französische Kammerorquester), Festival de primavera de Sofia (Bulgaria), Festival Carniola i Festival Tartini d’Slovènia. Ha enregistrat per a Ràdio Nacional, Catalunya Música i TVE-Balears i com a integrant del duet Blanco-Cortès ha editat dos Compact-Disc. El primer per al segell ONA Digital, amb primers enregistraments mundials d’obres de Tintorer, Samper, Mas Porcel i Guinovart i el segon amb obres per a piano sol i la primera edició mundial de l’integral per a piano a quatre mans de F. Chopin per a segell Unió Músics. Ha enregistrat un CD amb primers enregistraments mundials de la música pianística de Pere Tintorer per a segell Unió Músics. La reedició de la discogràfica La ma de Guido el 2004 d’aquest CD va ser candidat al premi al millor intèrpret de música clàssica als “Premios de la música de la Academia de las Artes y las Ciencias de la música”. Ha actuat com a solista amb la Camerata “Sa Nostra”, Vlaamsee Academy, Orquestra Simfònica de Balears, Deutsch-Französische Kammerorquester i Kammerphillarmonie Baden-Württemberg, interpretant obres per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Chopin, Saint-Saens, Poulenc i Bartok.

Ha produït i participat a nombrosos concerts pedagògics: el 2001 “El carnaval dels animals” de C. Saint-Saëns. El 2004 el montatge de l’espectacle “Pere i el llop”de Prokofieff i des de 2006 les produccions d’òpera en català “La Flauta Màgica” i “Les noces de Figaro” de Mozart així com “El barber de Sevilla” de Rossini, “Hansel i Gretel” de Humperdicnck i “El cas dels 3 porquets” de Mozart han aconseguit un gran èxit entre els escolars de Balears. Ha guanyat diversos premis com a solista de piano i en música de cambra arreu de Balears.

Ha treballat amb cantants com Ainhoa Arteta, Sabina Puértolas, Ketevan Kemklidze, Eduardo Aladrén, Markus Schäfer, Klaus Mertens, Daniel Kirch, Zoran Todorovich, Ana María Sánchez, Enric Martínez-Castignani, Montserrat Martí-Caballé, Luis Santana, Cecilia Lavilla-Berganza, Assumpta Mateu, Lluís Sintes, Vicenç Esteve, David Cervera, Joan Garcia Gomà, Guiomar Cantó, Maia Planas, Montse Melero, Ulrich Wand, Frédérique Sizaret, Marisa Roca, Waltraud Mucher, José Manuel Sánchez, Antoni Lliteres, Joan Laínez, Inma Hidalgo, Joan Miquel Muñoz, Andrea Jiménez, Marta Bauzá, Margarita Rodríguez, Josep Miquel Ribot, Fanny Marí, Tomeu Bibiloni, Joana Llabrés, Antonio Aragón, etc.

En el terreny docent, ha estat professor de piano, de música de cambra i actualment d’acompanyament de cant del Conservatori Professional de Música de Mallorca des de 1996 i també profesor del Conservatori Superior de Música i Dansa de les illes Balears de 2005-09.