VINE EN TRANSPORT PÚBLIC O COMPARTEIX EL TRANSPORT PRIVAT
per tal de millorar el medi ambient
Te recomanam la xarxa de transports TIB
ALEXANDRA LOWE – soprano
FRANCESC BLANCO – piano
18 de maig a les 20h Teatre Principal Inca
PROGRAMA
PRIMERA PART
“Music For a While” de la música incidental per Oedipus – Henry Purcell, 1692
“Lascia ch’io pianga” de Rinaldo – George Frideric Handel 1711
“Porgi amor” de Le Nozze di Figaro, K. 492, Wolfgang Amadeus Mozart 1786
“Air de bijoux” de Faust, Charles Gounod 1859
——
“L’amour est un oiseau rebelle” (HaVanera) de Carmen, Georges Bizet 1875
“Kto ty, moy angel li khranitel’” (Escena de la carta) de Eugene Onegin, Pyotr Ilyich Tchaikovsky 1878
“Sì mi chiamano Mimì” de La bohème, Giacomo Puccini 1893-95
SEGONA PART
“M?sí?ku na nebi hlubokém” (Cançó de la lluna) de Rusalka Op.114 – Antonín Leopold Dvo?ák 1900
“Vilja-lied” de Die lustige Witwe, Franz Lehár 1905
“Marinela, Marinela” de Canción del olvido ( Zarzuela), José Serrano 1916
Vals de Matilde Escalas (piano sol)
“O mio babbino caro” de Gianni Schicchi, Giacomo Puccini 1917
“La petenera” de La marchenera, Frederick Moreno Torroba 1928
“Meine lippen sie küssen so heiß“ de Giuditta, Franz Lehár 1934
En la seva segona i última temporada del prestigiós programa d’artista Jette Parker de Covent Garden- Royal Opera House, la soprano britànica d’origen espanyol Alexandra Lowe participarà en papers de Mozart, Handel i Britten entre altres projectes i treballarà sota els directors Hartmut Haenchen, Harry Bicket i Sir Antonio Pappano. Al Linbury Theatre, Alexandra canta la producció escènica de Pierrot Lunaire d’Anthony Almeida. Malgrat els reptes relacionats amb la pandèmia de la primera temporada d’Alexandra com a jove artista de Covent Garden, va poder fer un debut molt aclamat a l’escenari principal com “una Dafne exquisida i segura de si mateix” (The Guardian) a Apollo e Dafne de Handel amb Christian Curnyn i participeu en una sèrie d’esdeveniments en línia, com ara un recital de conjunt amb Antonio Pappano al piano i la sèrie contemporània de 8 bits que presenta obres recentment encarregades.
Lowe va començar els seus estudis al Royal Northern College of Music abans d’incorporar-se al curs d’òpera a la Guildhall School of Music and Drama i posteriorment al National Opera Studio de Londres i des d’aleshores ha tingut un èxit significatiu en competicions, inclòs el segon premi a la Glyndebourne Opera Cup 2019 i el tercer premi a la 2020 Concorso Lirico Internazionale di Portofino, tots dos atorgats per un apreciat jurat internacional. Durant els seus estudis, va actuar en un repertori variat com Handel Theodora, Britten A Midsummer Night’s Dream, Offenbach La Vie Parisienne, Weill Street Scene, Hindemith The Long Christmas Dinner i Menotti The Consul juntament amb escenes com Poppea (L’incoronazione di Poppea). ), Ginevra (Ariodante), Contessa Almaviva (Le nozze di Figaro), Tatyana (Eugene Onegin), Rosalinde (Die Fledermaus), Comtessa (Capriccio), Leïla (Les pecheurs de perles), Manon de Massenet i Louise de Charpentier.
En altres llocs, Alexandra ha aparegut com a Fiordiligi (Così fan tutte) a l’Òpera Nevill Holt, Donna Elvira (Don Giovanni) a l’Òpera Clonter, Barena (Jenufa) a l’Òpera de Grange Park i els tres papers de núvia, esposa i mare a The Vanishing de Judith Weir. Bridegroom for British Youth Opera, rebent el reconeixement universal de la premsa nacional. Alexandra, que ja és una artista de concerts experimentada, ha acumulat un ampli repertori que inclou Brahms Ein deutsches Requiem, Mendelssohn Elijah, Rossini Petite messe solennelle, Strauss Vier letzte Lieder, Villa-Lobos Bachianas Brasileiras No.5, Dvorák Te Deum, Mozart Requiem, Handel. Messies i Vivaldi Gloria. Amb la City of Birmingham Symphony Orchestra, va interpretar Serenade to Music de Vaughan Williams i va oferir l’estrena britànica de Per la ricuperata salut di Ofelia composta per Mozart, Salieri i Cornetti, inclosa una actuació a In Tune de BBC Radio 3.
La temporada 2021/22 realitzà el debut d’Alexandra amb l’Orquestra Hallé a Messiah de Haendel sota la direcció de Sofi Jeannin. També a la temporada 2021/22 a la Royal Opera House amb els seus rols principals, alexandra també cobrirà els papers de Susanna (Le nozze di figaro), Theodora (Theodora) i Fiordiligi (Così fan tutte).
La crítica ha dit: “Va cantar amb abundant calor i generositat, mantintent una posada elegant a la ‘Cançó del salze’ de Rossini i imbuint el ‘Mi tradi’ de Mozart amb molt de gust i caràcter” (The telegraph, març 2020)
Alexandra, que ja és una artista experimentada, ha acumulat un ampli repertori que inclou Ein deutsches Requiem de Brahms, Elijah de Mendelssohn, Petite messe solennelle de Rossini, Vier letzte Lieder de Strauss, Bachianas Brasileiras No.5 de Villa-Lobos, Te Deum de Dvoák, Mozart, Mozart, etc. El Messies de Händel i la Glòria de Vivaldi.
Alguns moments més destacats al Covent Garden com a part del programa Jette Parker Young Artist van incloure la “actuació sensacional i que fa carrera” d’Alexandra (The Guardian, 2022) com a Pierrot Lunaire a la nova producció d’Anthony Almeida al Linbury Theatre, segona neboda a la nova producció de Deborah Warner. de Peter Grimes sota Sir Mark Elder, Barbarina (Le nozze di Figaro) sota la direcció de Sir Antonio Pappano i Dafne (Apollo i Dafne) sota la direcció de Christian Curnyn.
Aquesta temporada s’uneix a l’Orquestra Simfònica de la Ciutat de Birmingham per a Benedicte i A Sea Symphony de Vaughan Williams, a més d’unir-se als Mozartists per als programes del Wigmore Hall, Londres i el Festival de Música de Schleswig-Holstein.
En un recital entusiasta, l’àlbum debut en solitari d’Alexandr “Le Voyage” centrat al repertori de cançons romàntiques franceses, ha de ser llançat per Champs Hill aquesta temporada.
FRANCESC BLANCO – piano
Nascut a Palma de Mallorca el 1970.Va començar els estudis de piano al Conservatori de Balears i el 1993 finalitzà el Grau Superior de piano amb les màximes qualificacions al Conservatori de València, després d’estudiar amb Emili Muriscot a Palma i amb Ramon Coll al Conservatori del Liceu de Barcelona. Posteriorment cursà estudis de perfeccionament amb Imre Rohmann durant dos anys al Mozarteum de Salzburg. Ha realitzat nombrosos concerts tant com a solista o en distintes agrupacions de cambra, posant esment els darrers anys al repertori per a piano a quatre mans i dos pianos actuant a les Illes Balears, Catalunya, Itàlia, Àustria i Alemanya, Festival de primavera de Sofia (Bulgaria), Festival Carniola i Festival Tartini d’Slovènia.
Ha enregistrat per a Ràdio Nacional, Catalunya Música i TVE-Balears i com a integrant del duet Blanco-Cortès ha editat dos Compact-Disc. El primer per al segell ONA Digital, amb primers enregistraments mundials d’obres de Tintorer, Samper, Mas Porcel i Guinovart i el segon amb obres per a piano sol i la primera edició mundial de l’integral per a piano a quatre mans de F. Chopin per a segell Unió Músics.
Ha enregistrat un CD amb primers enregistraments mundials de la música pianística de Pere Tintorer per a segell Unió Músics. La reedició de la discogràfica La ma de Guido el 2004 d’aquest CD va ser candidat al premi al millor intèrpret de música clàssica als “Premios de la música de la Academia de las Artes y las Ciencias de la música”.
Ha actuat com a solista amb la Camerata “Sa Nostra”, Vlaamsee Academy, Orquestra Simfònica de Balears, Deutsch-Französische Kammerorquester i Kammerphillarmonie Baden-Württemberg, interpretant obres per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Chopin, Saint-Saens, Poulenc i Bartok.
Ha treballat amb cantants com Ainhoa Arteta, Sabina Puértolas, Ketevan Kemklidze, Eduardo Aladrén, Markus Schäfer, Klaus Mertens, Daniel Kirch, Zoran Todorovich, Ana María Sánchez, Enric Martínez-Castignani, Montserrat Martí-Caballé, Luis Santana, Cecilia Lavilla-Berganza, Assumpta Mateu, Lluís Sintes, Vicenç Esteve, David Cervera, Joan Garcia Gomà, Guiomar Cantó, Maia Planas, Montse Melero, Ulrich Wand, Frédérique Sizaret, Marisa Roca, Waltraud Mucher, José Manuel Sánchez, Antoni Lliteres, Joan Laínez, Inma Hidalgo, Joan Miquel Muñoz, Andrea Jiménez, Marta Bauzá, Margarita Rodríguez, Josep Miquel Ribot, Fanny Marí, Tomeu Bibiloni, Joana Llabrés, Antonio Aragón, etc.
En el terreny docent, ha estat professor de piano, de música de cambra i actualmen d’acompanyament de cant del Conservatori Professional de Música de Mallorca des de 1996 i també profesor del Conservatori Superior de Música i Dansa de les illes Balears de 2005-09.