Auditorium de Palma – 8 de SETEMBRE 22 h

Claustre de sant Domingo de Pollença – 10 de SETEMBRE 22 h

Venda anticipada: www.servicaixa.com, Taquilles Auditórium 971734735

Oficines d’informacio i turisme de Pollença i Port de Pollença 971535077-971865467

Director: Fernando Marina
Cor Euroclàssics
Orfeó l’Harpa d’Inca. Directora: Margalida Aguiló
Orfeó d’Alaró. Director: Lluís Forteza
Pro Musica Chorus de Sóller. Director: Pep Alarcón
Francesc Blanco i M. Victòria Cortès – pianos
Maria Casado– soprano
Alejandro Prieto – contratenor
Lluís Sintes – baríton
Ensemble de percussió del Conservatori Superior de Musica i Dansa de les illes Balears

Des de l’any 2004, EUROCLÀSSICS ha organitzat 30 funcions d’aquesta producció de Carmina Burana a Mallorca a escenaris com Auditòrium de Palma (en tres ocasions), Auditori del Conservatori, Auditorium de sa Màniga (en tres ocasions), Auditori d’Alcúdia (en dues ocasions), Sala Palmanova, Esglèsia de Sant Domingo de Pollença (en dues ocasions), i Castell de Son Mas d’Andratx, sempre amb un èxit total d’assistència de públic i la majoria de vegades amb les sales completament plenes. A aquestes funcions han assistit més de onze mil espectadors durant els cinc darrers anys a Mallorca. L’agost de 2008 s’ha estrenat a l’Auditorium de Palma la versió del concert amb projecció de videocreacions realitzades expressament per aquesta producció (videodansa, natura, escenes amb actors, etc) que es projecten a una gran pantalla en temps real i coordinades amb la música i que des de 2009 es presentarà a Mallorca amb el títol de Carmina Burana Màgica i suposa un espectacle nou i impactant en una sort de concert visual.

Carl Orff (Munich 1895-1982) estrenà la popularíssima obra l’any 1937. Es basà en una col.lecció de cants goliardes (escrits per capellans de vida irregular) dels segles XII-XIII conservats en un còdix trobat a Beuern, Baviera. El significat del títol de l’obra és, per tant, ‘Cançons de Beuern’. En aquests poemes, escrits en llatí, francès i alemany, es construeixen elogis a l’amor, al joc i sobre tot, al vi i es satiritzen els estaments socials i eclesiàstics. La música escrita per Orff en el segle XX en plena bogeria nazi, està estructurada en forma de cantata escènica y a més de l’orquesrta i cors, intervenen solistes (soprano, tenor, baix), destacant l’abundant i esplèndida part de percussió. En la versió que avui escoltam, realitzada pel propi compositor, l’orquestra s’ha substituït per dos pianos, mantenint exactament la resta d’elements de l’obra original.

FERNANDO MARINA MIGUEL – director
Estudia direcció d’orquestra amb l’Antoni Ros Marbà i Salvador Mas. Ha realitzat cursos de direcció a Hongria (International Bartok Seminar) i a França (Academie International de Pontalier).
Ha estat director titulat del Cor de Cambra del Conservatori del Liceu., de la Coral Càrmina de Barcelona, cor col·laborador de l’Orquestra Nacional de Catalunya Ciutat de Barcelona, l’Orquestra de Cambra “Illa de Menorca”, l’Orquestra de Cambra del Conservatori del Liceu i del Taller d’Òpera del Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona.
Ha dirigit a Alemanya (Freiburg) a Italia (estrena al Vaticà de l’obra del Pare Martorell Canticum Paschale in Rondó) i a Colòmbia (obrint la temporada 2004-5 d’Òpera del Teatre Colon de Bogotà).
És col·laborador habitual de l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears i ha dirigit I Virtuosi de Roma, l’Orquestra Simfònica de Vallès, l’Orquestra Pablo Sarasate, l’Orquestra Simfònica del Empordà-Languedoc, l’Orquestra de de Cambra Nacional d’Andorra (ONCA) la Simfònica del Conservatori del Liceu i l’Orquestra Simfònica del Conservatori Superior de les Balears.
Dins l’àmbit pedagògic, Fernando Marina ha estat professor del Conservatori Superior de Música del Liceu i del Conservatori Superior de les Balears.
En l’actualitat és titular de la plaça de professor d’Orquestra del Conservatori Professional de Mallorca i director titular de l’Orquestra de Cambra de Vila-seca

MARIA CASADO – soprano
Nascuda a Palma de Mallorca al 1982, comença la seva formació musical a la seva ciutat natal abans d’entrar al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, on obté la Menció d’Honor de Cant. Ha rebut consells de Nancy Argenta, Gerd Türk i Sylvia Geszty entre d’altres. Actualment continua els seus estudis amb Ana Mª González i Enrique Ricci.
Ha oferit concerts i recitals a distints llocs de Catalunya, així com a Aragó, Castella i Balears.
Entre les obres que ha interpretat destaquen, a l’àmbit sacre, l’Stabat Mater de G. B. Pergolesi, el Réquiem de G. Fauré, la Messe de Minuit de M.A. Charpentier i la gravació de la Missa Angelorum de J. Cererols. A l’àmbit operístic, els rols d’Olympia (“Les Contes d’Hoffmann”, J. Offenbach), Marie (“La Fille du Régiment”, G. Donizetti), la Contessa Almaviva (“Le Nozze di Figaro”, W. A. Mozart) i les parts de soprano al “King Arthur” de H. Purcell.

ALEJANDRO PRIETO – contratenor
Nasqué a Mar del Plata, Argentina, el 1962. Estudia cant al Conservatori Luis Gianneo, amb la mezzo-soprano Lucía Boero, i posteriorment amb el contratenor Charles Brett.
En 1975 realitzà una audició especial, al Teatro Colón de Buenos Aires on demostrà les seves condicions amb tan sols 12 anys, abordant un difícil repertori de soprano lleugera.
Debutà com a contratenor el 1983 amb l’Stabat Mater de Pergolesi. Intervié com a solista amb el Coro de la Universidad de Mar del Plata i el cor del Colegio Guttenberg amb obres de Bach, Haendel y Purcell. El 1986 formen amb Marina Saavedra i Gustavo Flores, l’Ensamble Rondel, oferint durant anys conceros de música barroca.
A l’Escola de Música “Santa Mònica”, ha creat el Coro de la Escuela de Música, amb el que ha realitzat diferents espectacles d’òpera, musicals i sarsuela: “The sound of music”, “Camelot” “Sur les contes d`Hoffmann” (Offenbach), “La fille du Regiment” (Donizetti), “Suor Angelica” (Puccini), “New York” (Bernstein), “King Arthur” (Purcell) i “Un Toque Español” (Sarsuela).


LLUÍS SINTES- bariton
Nascut a l’illa de Menorca, debuta al Gran Teatre del Liceu l’any 1.992, escenari en el que ha sobrepassat amb escreix el centenar de representacions. També ha cantat en moltes ocasions al Palau de la Música Catalana i l’Auditori de Barcelona. El 1998 és convidat pel mític Lindsay Kemp a cantar Zauberflöte als Festivals de Peralada i Galicia. Al 1999 inaugura el nou Liceu interpretant la monumental Turandot que dirigí Núria Espert. Ha cantat també als millors teatres de l’estat espanyol, mentre que la seva carrera internacional el porta a debutar amb gran èxit al cèlebre Concertgebouw d’Amsterdam, Holanda, així com a França, Itàlia, Ucraïna, Andorra, Veneçuela, Perú, el Japó, la Xina i Estats Units.
La seva extensa discografia inclou: Turandot, Carmen, Hamlet, Manon, El paradís de les muntanyes, Contranit, Oda a Verdaguer, Garcia Lorca, De la tierra latina, Rèquiem de Benguerel, El Timbaler del Bruc, Ave Maria (amb el gran orgue de Maó). Per segells com: Virgin, TDK, EMI-Classics, RTVE-Música, Discmedi, Columna Música i Naxos.

Ensemble de percussió del Conservatori Superior de Música de les illes Balears
Format per antics alumnes, professionals i alumnes del conservatori, aquest grup amb una llarga experiència en el camp de la percussió ha col.laborat en les més de 20 funcions de Carmina Burana realitzades per Euroclàssics des de l’any 2004.
Cor Euroclàssics
Format en la seva majoria per alumnes de cant del conservatori, ha col.laborat el 2008 en les 7 funcions de Carmina Burana a Mallorca.

Orfeó d’Alaró. Director: Lluís Forteza
L’Orfeó d’Alaró va néixer l’octubre de 1988, fruit de les inquietuts musicals d’una vintena d’aficionats al cant coral, i de l’entusiasme del nostre director, Lluis Forteza, ànima de la coral. Recolzats des dels seus inicis per l’Ajuntament d’Alaró, ben aviat vàrem esser un bon nombre de cantaires els qui oferirem el primer concert per les festes de Sant Pere de l’any 1989.
Som membres de la Federació de Corals de Mallorca i coral adherida a la Federació d’entitats corals de Catalunya.
Més de cent cinquanta peces de cant polifònic formen el nostre repertori, que inclou temes clàssics i populars, així com també religiosos i profans de totes les èpoques.
El 1993 ferem la primera sortida fora de Mallorca, amb una gira de concerts per Catalunya (Montserrat, Manresa, Castellbisbal i Barcelona), el setembre de 1994 actuàrem a Menorca (Alaior i Es Castell) i l’octubre de 1998 cantarem a Alemania (Riesenbeck). A Mallorca hem cantat a Palma i a una vintena de pobles.
Hem rebut a ca nostra un bon número de corals, tant de Mallorca (Coral Universitària, L’Harpa d’Inca, Coral de Consell, Coral d’Esporles, Cor l’Arxiduc, Cor Cantilena de Binissalem, Cor de Conservatori, entre d’altres) com de fora de l’Illa (Orfeó Gracienc, Coral Sant Antoni de Maó, Orfeó Manresà, Coral de Castellbisbal, Cor Salvesisrkut de Finlandia, Cantate’97 de Riesenbeck).
Al nostre poble organitzam cada any una mostra d’estudiants de música i una mostra de nadales. També des de 1994 funciona una coral juvenil que realitza una important tasca de formació vocal i musical als més joves d’Alaró.
El nostre director és en Lluis Forteza.

Orfeó L’Harpa d’Inca. Directora: Margalida Aguiló
L’orfeó L’Harpa d’Inca va ser fundada l’any 1920 per Miquel Duran. Han estat els seus directors més destacats el músic inquer Jaume Albertí, en una primera etapa, i, més recentment, Miquel Aguiló. Des de l’any 1983, l’orfeó forma part de la Federació de Corals de Mallorca.
Tot i que el seu àmbit d’actuació és, normalment, l’illa de Mallorca, també son de ressenyar diverses sortides que la coral ha realitzat a l’exterior: a Menorca l’any 1990, a Eivissa l’any 1991 i 1997, a Salamanca l’any 1992 i a Galícia l’any 1995.
El seu repertori comprèn tant música popular com polifonia de diferents èpoques, i des de concerts a capella a altres amb orgue, piano o orquestra. Els darrers anys ha treballat algunes obres per a cor i orquestra de cambra. També és una tasca prioritaria de l’orfeó l’estudi de la música de autors inquers, com Antoni Torrandell i Bernat Salas. L’any 1998 L’Harpa d’Inca participà en l’edició del disc compacte dedicat a l’organista i compositor Bernat Salas, dins el marc de la Nit bielenca organitzada per la Fundació ACA. Més recentment, per les festes patronals d’Inca del 2001, L’Harpa ha realitzat una incursió en el món de la sarsuela, amb un concert amb solistes vocals, cor i piano, de fragments d’aquest gènere.
Actualment ‘es una coral d’uns quaranta cantaires, i la seva directora és Margalida Aguiló.

PRO MUSICA CHORUS
“Pro Musica Chorus de Sóller” és una entitat musical amb una llarga trajectòria.  Fundada per D. Joan Mateu amb el nom de “Coral Polifònica de Sóller”, en 1982 canvia el seu nom per l’actual obrint una etapa en la què es treballa un repertori centrat sobre tot en composicions romàntiques i impressionistes. D’aquesta època és la participació en la primera edició del Festival de Música de Bunyola.
Des de l’any 1986 fins a 1993 es fa càrrec de la direcció Carles Ponsetí, alhora director del “Cor de Cambra Studium”. En aquest període el cor desenvolupa una important tasca musical que li permet estudiar i donar a conèixer un gran nombre d’obres infreqüents que van del Renaixement fins al segle XX. En 1994 el músic i tenor Antoni Aragón assumeix la direcció  continuant amb la mateixa línia i dinàmica de feina marcades pel seu antecessor,  alhora que s’inclouen en el repertori peces de caràcter folklòric i popular de les illes i d’arreu del món.
Durant tots aquests anys s’ha desplegat una gran activitat musical concretada en un ampli repertori de concerts tant a capella com també amb acompanyament orquestral interpretant obres de Vivaldi, Rheinberger, Haendel, Mozart, Bach, Fauré, Mendelssohn, Pergolesi… Va col·laborar durant anys amb la “Jove Orquestra Simfònica de Balears”, també en els Cicles Quaresmals de Cant Coral, a més de participar com a membre de les activitats que organitza la Federació de Corals de Mallorca.
En l’actualitat i des de l’any 2000 el director del cor és el jove músic i pedagog musical Pep Alarcón.
D’aquesta darrera etapa de “Pro Musica Chorus” cal destacar la participació durant l’agost de 2003 en el Festival “Bayeux Chante l’Europe” a Normandia, França, en què, a més d’oferir tres concerts com a representant d’Espanya, cantà amb la resta de cors europeus i l’”Orquestra Simfònica de Bayeux” la Messa di Gloria de Puccini i l’ Stabat Mater de Verdi. El mateix any va ser convidat a la V Bienal de Música Polifónica Tradicional y Popular celebrada a Cangas de Onís (Astúries).
En l’estiu de 2004 efectuà una gira pel nord d’Alemanya oferint concerts a Hitfield, Ashausen i Hamburg amb un gran èxit de crítica i públic.
En Nadal de 2007 interpretà en diferents concerts la part coral de l’”Oratori de Nadal” de Saint-Säens i la “Missa de la Coronació” de Mozart i en 2008 oferí una selecció de cors del “Messies” de Haendel.
El 2009 amb motiu d’un intercanvi amb el cor “Cadenza de Ciutadella” de Menorca actuà en aquesta ciutat i al santuari del Toro. Aquest mateix curs cantà en quatre ocasions L’”Oratori de Nadal” de Saint-Säens.
Ha col·laborat amb l’orquestra “Karlsruher Kammerensemble” en les dues ocasions que ha visitat Mallorca (2007 i 2009) oferint concerts a Sóller, Felanitx i Deià amb obres de Vivaldi, Mozart, Bach i Mendelssohn; col·laboració que continuarà en l’estiu de 2010, aquesta vegada en terres alemanyes, en què interpretaran el Requiem de Rutter i els Maitines de Nuestra senyora de Guadalupe d’Ignacio de Jerusalem, obra representativa del barroc mexicà. Amb aquest mateix programa, actuarem també en Wissembourg, poble medieval de l’Alsacià francesa.
Actualment “Pro Musica Chorus” està compost per una trentena de veus equilibradament repartides en cada corda, i els seus membres comparteixen el seu interès per la música i la experiència en el cant coral.

DUET BLANCO-CORTÈS – pianos
Integrant del duet Blanco-Cortés, format l’any 1994. Des de llavors ençà ha realitzat nombrosos concerts com a duet solista o amb acompanyament d’orquestra arreu de las Illes Balears, Barcelona i Salzburg, guanyant el segon premi del concurs “Art Jove” de la Direcció General de Joventut l’any 1997.
Com a duet solista ha actuat amb l’Orquestra Simfònica de Balears (en tres ocasions com a duet solista), Deutsch-Französische Kammerorquester, Kammerphillarmonie Baden-Württemberg i Basler Festival Orquester interpretant obres per a dos pianos i orquestra de Bach, Mozart, Saint-Saens i Bartok.
El duet Blanco-Cortès té editats dos Compact-Discs, un per al segell ONA Digital, amb primers enregistraments mundials d’obres de Tintorer, Samper, Mas Porcel i Guinovart, i l’altre amb obres per a piano sol i la primera edició mundial de l’integral per a piano a quatre mans de F. Chopin per a segell Unió Músics.
El 2001 coordinaren i interpretaren l’espectacle “Liliana i El Carnaval dels animals” amb la Basler Festival Orquester i l’actriu Caterina Alorda que fou vist per 5000 alumnes d’escoles de Mallorca. El curs 2003-04 el seu montatge de l’espectacle “Pere i el llop” fou vist per 10.000 alumnes a Mallorca. L’any 2006, la seva producció de l’òpera “La Flauta Màgica” de Mozart arribà a 15.000 escolars de Balears.
L’any 2002 actuaren a un concert dins del Festival de primavera de Sofia (Bulgaria) que va ser enregistrat i retransmès en directe per la televisió nacional búlgara via digital. A la temporada 2002-03 actuaren a Roma i a Mallorca estrenaren un programa amb música que combina el jazz i la clàssica (Cross Over) per a dos pianos i percussió. El 2004 interpretaren les simfonies 1, 2, 5 i 6 de Beethoven en la versió per a piano a quatre mans i actuaren al Festival Carniola d’Slovènia. El 2005 presentaren el rèquiem alemany de Brahms i el Carmina Burana d’Orff amb la Capella Mallorquina, així com la integral de valsos de Brahms. El 2006 estrenaren l’espectacle “Danses del món” amb la companyia de dansa Pasodós.
La reedició de la discogràfica La ma de Guido el 2004 del seu CD dedicat a l’obra cambrística i pianística de Pere Tintorer va ser candidat al premi al millor intèrpret de música clàssica als “Premios de la música de la Academia de las Artes y las Ciencias de la música”.