11 de maig a les 20:30
casal de cultura d’Inca

12 de maig a les 20:00
Església del Monestir de la Concepció

Entrades al Musicasa Conservatori o clicant aquí 

 

Sandra Ferró – soprano, Joanna Thomé da Silva – mezzosoprano, Antonio Aragón – tenor
Juan Carlos Cornelles-piano Duet Blanco-Cortès-piano

Orfeó l’Harpa d’Inca. Dir. Margalida Aguiló

 


VENDA D’ENTRADES A INCA


VENDA D’ENTRADES A LA CONCEPCIÓ

 

Programa: sel.leccions de CANDIDE i WEST SIDE STORY

Something is coming

We are women

Somewhere

The best of possible worlds

It must be so

One hand, one heart

I feel pretty

Westfalia Chorale

Universal good

Tonight

II

 Nothing more than this

Oh, happy we

A boy like that…I have a love

Paris Waltz

Maria

The Ballade of El Dorado

Tango

 

SANDRA FERRÓ, SOPRANO

Neix a Castelló de la Plana on obté la diplomatura de Magisteri Musical per la Universitat “Jaume I”.

Es trasllada a Madrid on va estudiar tècnica vocal i interpretació musical amb la catedràtica de repertori vocal Aída Monestir durant més de 10 anys, llicenciant amb les màximes qualificacions i menció d’honor en la ESCM.

Des 2012 fins a l’actualitat perfecciona tècnica de cant amb la famosa soprano Mariella Devia a Roma.

Obté diversos premis i distincions destacant el Premi Internazionale «ARCA D’OR» Giovani Talenti 2014 de Torí.

Debuta el paper de Corinna de “Il Viaggio a Reims” al Rossini Opera Festival 2013 de Pesaro, Itàlia, després de formar part de l’Accademia Rossiniana dirigida per Alberto Zedda.

Ha treballat dins i fora d’Espanya sota la direcció escènica i musical de professionals de gran prestigi com Alberto Zedda, Marc Gandini, Daniel Smith, Umberto Finazzi, Elisabetta Courir, Juan Antonio Álvarez Parejo entre d’altres.

Interpreta els rols de Pamina (La Flauta Màgica), Corinna i Delia (Il Viaggio a Reims), Susanna (Le Nozze di Figaro), Bastienne (Bastien und Bastienne), Zerlina (Don Giovanni), Katiuska (Katiuska, la dona russa, duquessa Carolina (Luisa Fernanda), Clorinda (La Cenerentola), Nella (Gianni Schicchi) i Lisette (La Rondine). de 2009-2014 va treballar com a professora de cant en els conservatoris professionals de música “Marcos Redondo” de Ciudad Real i “Jacinto Guerrero “de Toledo. la seva experiència docent també inclou lliçons privades i Masterclasses de cant i música espanyola en el Prazskákonservtor (Conservatori de Praga) a la República Txeca.

 

 

JOANNA THOMÉ DA SILVA, MEZZO-SOPRANO

Després d’acabar la seva formació en l’estudi d’òpera de la Guildhall School of Music and Drama (Londres), Joana Thomé va debutar a Anglaterra en companyies com l’English Touring Opera (ETO) i Grange Park en els papers de Dido de Dido and Aeneas, Messagiera i Proserpina de L’Orfeo i Primera Nimfa de Rusalka (Dvorak). Des de llavors, la mezzo-soprano brasilera ha actuat a Itàlia, França, la Xina, els EUA, Brasil i Espanya i els seus papers representats inclouen: Rosina (Rossini), Hansel (Humperdinck), Lucretia de The Rap of Lucretia (Britten), Cherubino ( Mozart), Dorabella (Mozart), Carmen i Mercedes de Carmen de Bizet, Béatrice de Béatrice et Bénédict (Berlioz), Xerxes de Xerxes (Haendel), Minerva d’Il ritorno d’Ulisse in patria (Monteverdi), entre d’altres.

En concerts i recitals, Joana ha fet el seu debut en importants sales londinenques com Wigmore Hall, Barbican Hall, St. John Smith’s Square, St James (Piccadilly) o Purcell Room. A Espanya, país on actualment resideix, ha aparegut com a solista en sales com: Fundació Juan March, Palau de la Música de València, Auditori de Castelló, Auditori d’Albacete, Palau Altea, així com en els teatres del Canal (Madrid), Teatre l’Escorial, Teatre Campoamor (Oviedo), Teatre Baluard (Pamplona) i Teatre Arriaga (Bilbao).

La seva veu flexible i la seva curiositat davant de diferents estils i compositors l’han portat a realitzar concerts monogràfics de Schoenberg o estrenar peces d’autors actuals com Carl Michael Bergerheim, Vicente Roncero, Javier Costa i Antonio G. Schneekloth. En aquest camp destaca el seu pròxim projecte d’interpretació del Pierrot Lunaire de Schoenberg al costat del Nomos Group.

Joana ha gravat per la BBC i RNE. A més, actua com a solista en el DVD de l’espectacle “Amadeo” dirigit per Albert Boadella i guardonat amb el premi a la Millor Nova Producció d’Òpera Espanyola o Sarsuela en els VI Premis Lírics Teatre Campoamor 2011.

També ha estat premiada en concursos internacionals i nacionals com Madeline finden Memorial Trust, Regne Unit 2002; Concours international de chant de Clermont-Ferrand, França 2007; Premi de Lied en el I Concurs Internacional de Cant de Zamora, 2007; 15 edició del Concurs Joseph Mirabent i Magrans; Veus joves, Espanya 2002; Concurs del Festival Lírco Internacional de Callosa d’en Sarrià, Espanya, 2003, 2004 i 2005.

Joana es va graduar a la Guildhall School of Music & Drama amb el suport de Fundació Vitae (Brasil) i “The Leverhulme Trust” (Regne Unit) i va realitzar un Màster dirigida per Susan MacCulloch i Paula Anglin. Ha rebut, a més lliçons magistrals de Graham Johnson, Dalton Baldwin, Martin Katz, Leslie Howard, Sarah Walker, Emma Kirkby, Robert Expert, Miguel Zanetti, Ana María Sánchez, Manuel Cid, Teresa Berganza i Ana Luisa Chova.

 

En la temporada d’2013-2014, Joana va tornar a representar Rosina i Lucretia a més de debutar com Lucilla (Rossini – La scala di bolet).

ANTONIO ARAGÓN, TENOR

Nascut a Palma de Mallorca realitza estudis al Conservatori d’aquesta ciutat. Rep classes de L. Climent, W. Hollweg, Juan Oncina Howard Crook i en l’actualitat amplia la seva formació amb William Mateuzzi i Carmen Bustamante.

És membre de la Capella Reial de Catalunya dirigida per Jordi Savall. Col·labora amb la Capella de Ministrers, Estil Concertant, amb l’Ensemble Elyma dirigit per G. Garrido, així com amb el grup Camerata Iberia que dirigeix ??Joan Carles De Mulder amb el qual ha gravat un CD de música barroca espanyola amb textos de Calderón. També amb l’Orquestra Barroca de Sevilla i L’Orquestra Barroca de Salamanca.

Ha participat en les temporades d’òpera del Teatre Principal de Palma de Mallorca a les produccions Bastien und Bastienne i Die Zauberflöte de Mozart, L’Italiana in Algeri de Rossini, La Fanciulla del West de Puccini, La Sonnambula de V. Bellini; al Taller d’Òpera de València, en la temporada d’òpera de Màlaga, Taller d’Òpera del Teatre Lliure, posant en escena l’òpera de Haydn Il Mondo della Lluna …

Participa en muntatges d’òpera barroca com King Arthur, Dido and Eneas de H. Purcell, Jonas i Jephté de Carissimi, Die Tageszeiten de Telemann, …

Treballa amb l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears sota la direcció de Salvador Brotons, Jordi Casas, Edmon Colomer, interpretant obres com Magnificat de Bach, Missa de Santa Cecília de Gounod, Missa de la Coronació de Mozart, Missa en Do Major de Beethoven, Missa en do menor de Mozart … també amb l’Orquestra Barroca de Sevilla, i amb el grup Turiae Camerata dirigit per Juan Luis Martínez, interpretant el Messies, Judes Maccabeus de Haendel, el Retaule de Maese Pedro de Falla, la Passió Segons Sant Joan de Bach, Les Estacions de Haydn …

 

 

JOAN CARLES CORNELLES, PIANO

El pianista Joan Carles Cornelles realitza una intensa activitat de concertista de cambra que l’ha portat a actuar al costat de destacats instrumentistes i cantants internacionals en sales de concert d’Espanya, Regne Unit, Estats Units, Itàlia, Àustria, Holanda, Portugal, Brasil, Bulgària i Eslovènia. Destaquen les seves aparicions en Wigmore Hall, Barbican Hall, St. John Smith Square o St. Martin in the Fields a Londres, Americas Society a Nova York, Sala Cecília Meirelles a Rio de Janeiro, Bernhard Haitink Saal a Amsterdam, Fundació Juan March de Madrid o Palau de la Música de València entre altres.

Ha realitzat enregistraments per a RNE, RTVE, BBC3 i RTVSLO. Recentment ha gravat, al costat del violista britànic Ashan Pillai, dos Cds sota el segell Verso; l’últim d’ells dedicat a les sonates de Brahms. També ha protagonitzat estrenes mundials dels compositors Antonio Gómez Schneekloth, Javier Costa, Vicente Roncero i Jordi Cervelló.

Joan Carles, originari d’Alcalà de Xivert, va rebre la seva formació superior al Reial Conservatori Superior de Madrid ia la Guildhall School of Music & Drama de Londres, sent els seus mestres més importants Almudena Cano, Graham Johnson i Caroline Palmer. Ha completat un “Master in Performance” a la GSMD (Londres) i un altre Màster Universitari en Creació i Interpretació musical de la Universitat Rei Joan Carles de Madrid. També ha rebut formació en Tècnica Alexander durant quatre anys dels professors Simon Fitzgibbon i Nelly Ben-Or, a Madrid i Londres respectivament.

Compagina la seva activitat de concert amb la docència, que ha exercit a la Guildhall School of Music & Drama de Londres i en Conservatoris Superiors de Madrid, Saragossa, Palma de Mallorca, Barcelona i Castelló. És funcionari de carrera com a professor de música i arts escèniques des de 1993 i actualment professor al Conservatori Superior “Salvador Seguí” de Castelló en comissió de serveis i al Conservatori Superior del Liceu de Barcelona.

També és professor consultor del Màster d’interpretació i investigació musical de la Universitat Internacional Valenciana (VIU) i director artístic del Festival “Alcossebre en- Cant” d’Alcossebre (Castelló).

DUET BLANCO-CORTÈS, PIANO

Integrat pels pianistes Francesc Blanco i M. Victòria Cortès, es va formar l’any 1994. Els dos van estudiar el Superior de Piano al Conservatori Superior del Liceu de Barcelona i van perfeccionar els seus estudis amb l’insigne pianista Imre Rohmann al Mozarteum de Salzburg. Des de llavors ha realitzat nombrosos concerts com a duo solista o amb acompanyament d’orquestra en diversos indrets de les Illes Balears, Catalunya, Toledo, Eslovènia, Itàlia, Bulgària i Salzburg, guanyant el segon premi del concurs “Art Jove” de la Direcció General de Joventut 1997.

Com duo solista ha actuat amb l’Orquestra Simfònica de Balears (en tres ocasions com a duo solista), Deutsch-Französische Kammerorquester, Kammerphillarmonie Baden-Württemberg i Basler Festival orquestra interpretant obres per a dos pianos i orquestra de Bach, Mozart, Sant -Saens i Bartok .

El duo Blanc-Cortés té editats 2 Compact-Discs, un per al segell ONA Digital, amb primers enregistraments mundials d’obres de Tintorer, Samper, Mas Porcel i Guinovart, i la primera edició mundial de la integral per a piano a quatre mans de F . Chopin per segell Unió Músics.

El 2001 van coordinar i van interpretar l’espectacle “Liliana i el Carnaval dels animals” amb la Basler Festival orquestra i l’actriu Caterina Alorda que va ser vist per 5000 alumnes d’escoles de Mallorca. El curs 2003-04 el seu muntatge de l’espectacle “Pere i el llop” va ser vist per 10.000 alumnes a Mallorca. El 2006, la seva producció de l’òpera “La Flauta Màgica” de Mozart va arribar a 15.000 escolars de les Balears. Posteriorment han continuat la tasca divulgadora del òpera per a nens amb quatre produccions operístiques més, presentant 5 títols d’òpera per a nens en més de 200 funcions que han arribat a 60.000 escolars.

El 2002 van actuar en un concert dins del Festival de primavera de Sofia (Bulgària) que va ser gravat i retransmès en directe per la televisió nacional búlgara via digital. En la temporada 2002-03 van actuar a Roma ia Mallorca van estrenar un programa amb música que combina el jazz i la clàssica (Cross Over) per a dos pianos i percussió. El 2004 van interpretar les simfonies 1, 2, 5 i 6 de Beethoven en versió per a piano a quatre mans i van actuar al Festival Carniola d’Eslovènia. El 2005 van presentar el rèquiem alemany de Brahms i el Carmina Burana d’Orff amb la Capella Mallorquina, així com la integral de valsos de Brahms. El 2006 van estrenar l’espectacle “Danses del món” amb la companyia de dansa PASODOS.

La reedició de la discogràfica La mà de Guido el 2004 del seu CD dedicat a l’obra cambrística i pianística de Pere Tintorer va ser candidat al premi al millor intèrpret de música clàssica als “Premis de la música de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències de la música “.

 

ORFEÓ L’HARPA D’INCA

Fundada el 1920 per Miquel Duran, els directors més destacats de l’agrupació han estat Jaume Albertí i Miquel Aguiló. L’any 1983, l’Orfeó entra a formar part de la Federació de Corals de Mallorca.

A més de múltiples i variades actuacions a Mallorca, la coral ha viatjat també a Menorca, Eivissa, Salamanca, Galícia, Tarragona, Madrid, Alemanya i França. Així, el seu repertori comprèn tant música popular com polifonia culta, tant cants a capella com d’altres amb orgue, piano o orquestra. En concret, l’estudi i interpretació d’obres de compositors inquers és un dels eixos centrals de la coral, com ara les figures d’Antoni Torrandell i Bernat Salas.

L’Orfeó va participar en el concurs coral “V Premis de Sant Feliu” de Llubí de l’any 2013, on es va endur els premis a millor cor, premi especial V Aniversari i diploma millor interpretació de cançó clàssica i va rebre el premi 31 de desembre de l’OCB, categoria Emili Darder, edició 2015.

Actualment, l’Orfeó L’Harpa d’Inca és una coral integrada per uns trenta cantaires i la seva directora és Margalida Aguiló.