VENDA D’ENTRADES

Ainhoa Arteta – soprano

Francesc Blanco – piano

Amb la col.laboració de:
Mar Campo – contralt
Begoña Gómez – mezzosoprano
Nadia Akaârir – soprano
Paula Riera – soprano
José M. Sánchez – tenor
Joan M. Muñoz – baríton

PROGRAMA

NADIA AKAÂRIR  + AINHOA ARTETA

- Sull’aria de Le nozze di Figaro. W. A. Mozart

PAULA RIERA + NADIAAKAÂRIR

- Via resti servita de Le nozze di figaro

JOAN MIQUEL MUÑOZ + BEGOÑA GÓMEZ

Il core vi dono. Cosí fan tutte. W. A. Mozart

JOAN MIQUEL MUÑOZ + AINHOA ARTETA

- La ci darem la mano. Don Giovanni. W. A. Mozart

AINHOA ARTETA

- Habanera. Carmen. G. Bizet

MAR CAMPO + JOSE MANUELSÁNCHEZ

- C’est toi? C’est moi. Duo final de Carmen G. Bizet

AINHOA ARTETA

 Siete Canciones populares Manuel de Falla

1.- El paño moruno

2.- Seguidilla murciana

3.- Asturiana

4.- Jota

5.- Nana

6.- Canción

7.- Polo

BEGOÑA GÓMEZ

Cerceleras de Las hijas del Zebedeo. R. Chapí

NADIA AKAÂRIR

Voi la sposa. L’occasione fa il ladro. G. Rossini

AINHOA ARTETA

- Chotis del Eliseo. La gran Via. Chueca

JOSE MANUEL SÁNCHEZ + AINHOA ARTETA

- Dúo de El gato Montés. Torero quiero ser. M. Penella

Ainhoa Arteta – soprano

AINHOA, LA VEU ESPANYOLA QUE HA CONQUERTIT EL MÓN

Ainhoa Arteta és una de les sopranos més reconegudes de l’món. Capaç de trobar inspiració fins i tot en els petits detalls. Se sent molt connectada a les papallones, per la bona sort que li transmeten. La família és la seva major suport, especialment els seus fills, Sarah i Iker, i la seva parella, Matías. Ha cantat en els millors teatres de el món, no obstant això, el seu ADN espanyol mai l’ha abandonat. Això es reflecteix en la seva veu, carregada d’emoció i intensitat. Ainhoa no només ha aconseguit l’excel·lència tècnica, sinó que ha aconsegueix alguna cosa encara més complicat: fregar l’ànima de l’espectador en cada cançó.

D’UN DEBUT D’ESTRELLA A UNA TRAJECTÒRIA IMPECABLE

Debutar amb el personatge de Mimí a La Bohème de Puccini no és fàcil. Encara menys si és sobre l’escenari de Metropolitan Opera National Council Auditions de Nova York. No obstant això, Ainhoa ho va aconseguir, i amb nota. Aquest debut, juntament amb el premi de l’Concours International de Voix d’Opera de París, van ser l’inici d’una trajectòria brillant.

La llista d’escenaris en els quals ha actuat és de vertigen: des del Metropolitan Opera a l’Carnegie Hall, Covent Garden, Bayerische Staatsoper i la Scala de Milà, entre d’altres. Això li ha permès posar-se en la pell de personatges principals d’òperes com La Traviata, La Bohème, Romeo et Juliette i Manon Lescaut.

Entre els seus grans èxits destaquen el seu paper a Cyrano de Bergerac al costat de Plácido Domingo a San Francisco Opera i al Teatro Real; La Bohème al Metropolitan i la Scala de Milà, Otello a La Corunya, Turandot, Carmen i La Bohème al Liceu, Dialogues des Carmelites, Eugene Oneguin i Simon Boccanegra en ABAO, l’estrena a París de l’òpera “Le dernier jour d “un condamné”, Don Carlo a l’Òpera d’Oviedo i Don Giovanni al Teatro Real, entre d’altres.

No obstant això, Ainhoa no busca encasellar-se en actuacions operístiques, és per això que també ofereix recitals i concerts amb grans mestres com Sir Neville Marriner, Christian Badea, i Pablo González, i pianistes com Marco Evangelisti, Rubén Fernández Aguirre i Malcolm Martineau.
I DE LA CASA BLANCA A LA GRAN PANTALLA
Però això no és tot, la seva mentalitat cosmopolita i les seves ganes d’innovar han fet que Ainhoa sigui de les poques sopranos de el món en poder dir que ha actuat a la Casa Blanca. A més, és la veu del tema principal de la pel·lícula “Gun City” dirigida per Dani de la Torre i protagonitzada per Michelle Jenner, Adriana Torrebejano, Luis Tosar i Jaime Lorente.

F RANCESC BLANCO – piano
Nascut a Palma de Mallorca el 1970.Va començar els estudis de piano al Conservatori de Balears i el 1993 finalitzà el Grau Superior de piano amb les màximes qualificacions al Conservatori de València, després d’estudiar amb Emili Muriscot a Palma i amb Ramon Coll al Conservatori del Liceu de Barcelona. Posteriorment cursà estudis de perfeccionament amb Imre Rohmann durant dos anys al Mozarteum de Salzburg. Ha realitzat nombrosos concerts tant com a solista o en distintes agrupacions de cambra, posant esment els darrers anys al repertori per a piano a quatre mans i dos pianos actuant a les Illes Balears (Auditorium i Teatre Principal de Palma, solista a les temporades de l’Orquestra Simfònica de Balears en 1994, 1997 i 2000, i a gairebé tots els festivals de música clàssica de Balears: Festival d’Hivern, Concerts a l’Herba, Festival Internacional de Deià, Festival Internacional Antoni Lliteres, Festival Internacional d’Eivissa, Clásicos del Siglo XX de la Fundació March, Cel.la F. Chopin de Valldemossa, Serenates d’Estiu de Son Servera, Setmana de Música de Felanitx, Concerts de Primavera d’Inca), Catalunya (Auditori de Caja Madrid, Cripta Gaudí, Auditori d’Horta-Guinardó, Ajuntament i Mercat de Música de Vic) , Itàlia (Associació F. Chopin de Caserta i Gira per Umbria), Àustria (Mozarteum i Schloss Leopoldskron de Salzburg) i Alemanya (gira amb la Deutsch-Französische Kammerorquester), Festival de primavera de Sofia (Bulgaria), Festival Carniola i Festival Tartini d’Slovènia. Ha enregistrat per a Ràdio Nacional, Catalunya Música i TVE-Balears i com a integrant del duet Blanco-Cortès ha editat dos Compact-Disc. El primer per al segell ONA Digital, amb primers enregistraments mundials d’obres de Tintorer, Samper, Mas Porcel i Guinovart i el segon amb obres per a piano sol i la primera edició mundial de l’integral per a piano a quatre mans de F. Chopin per a segell Unió Músics. Ha enregistrat un CD amb primers enregistraments mundials de la música pianística de Pere Tintorer per a segell Unió Músics. La reedició de la discogràfica La ma de Guido el 2004 d’aquest CD va ser candidat al premi al millor intèrpret de música clàssica als “Premios de la música de la Academia de las Artes y las Ciencias de la música”. Ha actuat com a solista amb la Camerata “Sa Nostra”, Vlaamsee Academy, Orquestra Simfònica de Balears, Deutsch-Französische Kammerorquester i Kammerphillarmonie Baden-Württemberg, interpretant obres per a piano i orquestra de Bach, Mozart, Chopin, Saint-Saens, Poulenc i Bartok.

Ha produït i participat a nombrosos concerts pedagògics: el 2001 “El carnaval dels animals” de C. Saint-Saëns. El 2004 el montatge de l’espectacle “Pere i el llop”de Prokofieff i des de 2006 les produccions d’òpera en català “La Flauta Màgica” i “Les noces de Figaro” de Mozart així com “El barber de Sevilla” de Rossini, “Hansel i Gretel” de Humperdicnck i “El cas dels 3 porquets” de Mozart han aconseguit un gran èxit entre els escolars de Balears. Ha guanyat diversos premis com a solista de piano i en música de cambra arreu de Balears.

Ha treballat amb cantants com Ainhoa Arteta, Sabina Puértolas, Ketevan Kemklidze, Eduardo Aladrén, Markus Schäfer, Klaus Mertens, Daniel Kirch, Zoran Todorovich, Ana María Sánchez, Enric Martínez-Castignani, Montserrat Martí-Caballé, Luis Santana, Cecilia Lavilla-Berganza, Assumpta Mateu, Lluís Sintes, Vicenç Esteve, David Cervera, Joan Garcia Gomà, Guiomar Cantó, Maia Planas, Montse Melero, Ulrich Wand, Frédérique Sizaret, Marisa Roca, Waltraud Mucher, José Manuel Sánchez, Antoni Lliteres, Joan Laínez, Inma Hidalgo, Joan Miquel Muñoz, Andrea Jiménez, Marta Bauzá, Margarita Rodríguez, Josep Miquel Ribot, Fanny Marí, Tomeu Bibiloni, Joana Llabrés, Antonio Aragón, etc.

En el terreny docent, ha estat professor de piano, de música de cambra i actualment d’acompanyament de cant del Conservatori Professional de Música de Mallorca des de 1996 i també profesor del Conservatori Superior de Música i Dansa de les illes Balears de 2005-09.